Legfrissebb híreink
- Airpods-tisztítókészlet és új Sandberg headset
- Az akkumulátor a telefon lelke
- 1 év alatt közel 12 évet parkoltak az autósok a Yettel mobilparkolással
- A HONOR uralta 2024 elején a kínai okostelefonos piacot
- Az LG 2024-es OLED evo termékei is bizonyítják a vállalat elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett
Szeptember elsejétől változik a spamekre vonatkozó törvényi szabályozás
A reklámokra, így az annak egyik altípusaként megjelenő elektronikus hirdetésekre vonatkozó általános rendelkezések részben a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvénybe (Grtv.) kerülnek át, míg a további, kifejezetten az elektronikus hirdetésekre és a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) ezzel kapcsolatos eljárásával összefüggő rendelkezések továbbra is az Ekertv.-ben maradnak.
Lényeges változás, hogy a fogyasztók védelme érdekében ezután más
megítélés alá esik, ha a címzett természetes személy, illetve, ha nem
az. Szeptember elsejétől a kifejezett és előzetes hozzájárulással
küldhető reklámokra vonatkozó korlátozások akkor alkalmazhatóak, ha a
címzett természetes személy. Ezért az NHH Hivatala az
elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárást természetes
személy részére küldött elektronikus hirdetések esetében, a természetes
személyek által benyújtott kérelmek alapján folytatja le. A formanyomtatvány az NHH honlapján megtalálható:
(http://www.nhh.hu/?id=hir&cid=1279&mid=969&lang=hu)
Forrás: NHH