Legfrissebb híreink
- A Thermaltake bemutatja a Ceres 350 MX toronyházat
- Új irány az összekapcsolt eszközök széndioxid-kibocsátásának mérésében
- A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
- Több mint ezer felújított mobileszközt adott el a Rejoy.hu a Black Friday első napján
- AGON PRO AG276FK: 520 Hz és Fast IPS a megmérettetésre kész precizitásért
Testközelben: Mio Moov 200HU
Szerkesztőségünkbe érkezett a Mio termékcsalád legkisebb tagja, a Moov 200 HU. Nagyon örültem neki, kíváncsi voltam mire képes az új szoftverrel, az amúgy pofás kis készülék. Kicsomagoltam, majd rögtön hadrendbe állítottam. Több meglepetés is ért, jó is és rossz is, összességében azt gondolom, hogy egy jó HW-t ötvöztek egy erősen béta állapotú szoftverrel. Ezen persze egy frissítés sokat javíthat!
Mikor kicsomagoltam, nem ért különösebb meglepetés. A kis dobozban volt egy készülék, szivargyújtós töltő, passzív tartó, adatkábel, némi papír és CD. Először bosszankodtam azon, hogy miért nincs hálózati töltő, de rögtön eszembe jutott, hogy a navigáción kívül semmi nincs a készüléken, így a töltő fölösleges lehet. Ha valakinek nagyon hiányzik, beszerezhet egy hálózati adaptert a szivargyújtós töltőhöz.
A doboz hátoldalán olvasható:
- Új MioMap 2008
- Felhasználóbarát kezelői felület
- Gyorsabb útvonaltervezés, újratervezés
- Gyorsabb GPS Fix vevő
A doboz tartalma extráktól mentes.
A Mio Moov 200 szemrevaló kis kütyü, a kijelző jól látható és átlátható, a szövegbevitel viszont nehézkes. Köszönhető a ceruza hiányának, és a kis betűmezőknek. A passzív tartó rövidre sikeredet, én örültem neki, de egy nagyobb személy- esetleg teherautóban ez problémás lehet. Jó hír, hogy a tápellátást biztosító madzagja elég hosszú, így arra nem lehet panasz!
Első bekapcsoláskor ez a kép fogad.
De ne húzzuk tovább az időt, jöjjön a navigálás! Első próbálkozásom a hazavezető úton volt. Gondoltam már jól ismerem, nem érhet meglepetés. Természetesen nem így volt. Általam teljesen ismeretlen úton akart vezetni, keverte a jobb és bal irányokat, de végül hazatalált... Másnap folytattam, ekkor a munkahelyemre vettem az irányt. Úgy döntöttem, hogy a készülékre bízom magam. A Szentendrei útra rátérve, a felüljáróra kellett volna felhajtanom, ami balra tartással lett volna lehetséges. A készülék egy sürgetőbben kérte, hogy tartsak jobbra, majd amikor ennek ellenére felhajtottam, a felüljáró ívét kanyarnak vélte, és utasított a balra kanyarodásra...
A kezelői felület nem bonyolult...
...bár mindazok számára idegen lehet...
Az is megfigyelhető, hogy újratervezésnél nem szól, csak teszi a dolgát. Ez számomra nem volt probléma, ízlés dolga, az iGO-nál gyakran bosszant a folyamatos újratervezés felkiáltás, itt ez elmaradt. Az meg egyenesen vicces, vagy a Közlekedés Rendészet kérése, hogy szinte sehol nem találja el a sebességhatárokat.
...akik már másfajta felépítéshez szoktak!
A rövid teszt, inkább próba, tanulságai:
- Kezelői felület jól használható, de inkább azoknak, akik első készüléküket üdvözölhetik a Mio Moov 200-as kütyüben. Van még hova fejlődnie, de az iGO szakítás óta eltelt idő bizonyára kevés volt a szoftver fejlesztésére és tesztelésére, azért használható.
- A térképi lefedettséggel nem volt gondom, igaz csak Budapesten kocsikáztam.
- Komoly hiba a jobb és bal irányok keverése, valamint az út ívét kanyarnak érzékelése.
- A sebességhatárok szűkebbre szabása hiba ugyan, de ezzel még együtt lehet élni...
- Érdekes útvonaltervezése van, számomra kiismerhetetlen maradt. Egy pl.: A célállomás az Örs vezér tere, már a Nagy Lajos Király úton vagyok (egyenesen kb. 3 km a célig), és folyamatosan jobbra akar elterelni...
- A GPS vevő gyorsan fog jelet és nem ereszti. A GPS jel sehol nem hagyott cserben!
A térkép a legfrissebbek közül való, sokan mégis hiányosnak érzik!
A szövegbevitel, ceruza híján, picit nehézkes.
A 2D és 3D közt nem sok a különbség...
Jó hír, hogy a forgalmazó is érzi, valami nem stimmel a szoftverrel. Kiadott egy tájékoztatást, amiben cáfolja azon híreszteléseket, ahol a készülék hibáiról írnak. Sajnos a hibák megvannak, de egy szoftverfrissítéssel orvosolhatók lennének. Várjuk a frissítést!
Az utóbbi időben több híresztelés, hír, készülékteszt- és bemutató is napvilágot látott a Mio új Moov szériás készülékeinek tapasztalt hiányosságairól, vélt hibáiról és azok „szörnyű” következményeiről. Az LCP Systems Kft., mint a Mio termékek magyarországi hivatalos márkaképviselete a vásárlók megnyugtatása és a valóság felfedése végett kénytelen a legtöbb hasonló jellegű információt cáfolni.
A kritikák leginkább a térképek adatbázisát, a készülékek tudását és a szoftver használhatóságát érintik. Ami a térképeket illeti: a jelenleg használt adatbázis mind Nyugat-, mind Kelet-Európa esetében a legtöbb esetben ugyanolyan lefedettséget biztosít, sőt némely esetben jobb is (Horvátország 15, Görögország 5%-kal nagyobb lefedettségű és belekerült Szlovénia térképe is, ami eddig egyáltalán nem volt megtalálható a készülékekben)! A térképek jellemzően 2007 év végi vagy 2008 januári adatokkal dolgoznak, ami szintén a legfrissebbek közül való. Frissítések ősszel elérhetőek lesznek ingyenesen, mely akár otthon akár szervizünkben elvégezhető vásárlóink részére! A készülékek tudása sok tekintetben kimagasló és előremutató: a POI- illetve címkereső megoldás nagyon rugalmasan és egyszerűen használható. Fonetikus billentyűzet, InstantFixII technológia (melynek segítségével 5x gyorsabban találja meg a műholdakat a készülék bekapcsolás után), határtalan POI le- és feltöltési lehetőség, akár interneten való keresési lehetőséggel, minden eddiginél egyszerűbb útvonaltervezés, nem is beszélve a Navpix-ről, ami fénykép alapú navigációt tesz lehetővé. Egyszerűen letölti a kívánt hely fényképét és máris indulhat a navigáció!
A szoftver újításai és optimalizálása révén fele annyi kattintás és idő szükséges egy-egy funkció eléréséhez, mint a régi készülékek esetében! Ezáltal fele annyi ideig vonva el a figyelmet el az útról és a vezetésről!
Természetesen, mint minden új szoftver esetében problémák itt is előfordulhatnak, ezeken szervizünk (a felhasználói észrevételek maximális figyelembevétele mellett!), a Mio és a TeleAtlas együttes erővel folyamatosan dolgozik, hogy a jövőbeli frissítések alkalmával egy még tökéletesebb megoldás kerülhessen a vásárlók birtokába!
Ezek a tények, amik kivétel nélkül felette állnak bármilyen „hátsó szándékból elkövetett” szubjektív véleménynyilvánításnak! A kedves vásárlók pedig az eddig megszokott minőségi termékekhez juthatnak hozzá, hiszen a Mio továbbra is a világ egyik vezető GPS gyártója!
LCP Systems Kft.
Kapcsolódó cikkek:
- Mio DigiWalker H610: Női kisokos
- Első látásra - Mio C250
- Kipróbáltuk: Mio H610
- BluePanther V350 - képekben
- Mio C720 egy napja