Legfrissebb híreink
- Zed Nelson lett az év fotósa a 2025-ös Sony World Photography Awards-on
- A HONOR és a Google Cloud áttörést hozó AI funkciókkal készíti fel a jövő okostelefonjait
- Xiaomi 15 Ultra: Profi fotózás még extrém fényviszonyok között is
- Ismerkedés egyszerűen – Próbáld ki a Viber Datinget!
- Mozivászon a zsebedben – Megérkezett az új ViewSonic projektor
Színözön 1.5 játék mastermind játék - hangutasításokkal
Színözön 1.5 játék – mastermind
játék - hangutasításokkal…
Letölthető: www.sigmoid.hu WEB címről
!!!Az első magyar nyelvű
beszédfelismerésen alapuló játékprogram!!!
Az új fejlesztéseknek köszönhetően
a tenyérszámítógépeken is lehetővé vált magyar nyelvű beszédfelismerő rendszer
használata. Az első elérhető alkalmazás a korábban már nagy sikert aratott
"Színözön" játék HP iPAQ Pocket PC-re készült változata. A program a
HP valamennyi Pocket PC 2003-2005 operációs rendszert futtató tenyérgépén
működik.
A Színözön 1.5 játék a
Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által kiírt "Számítógépes játékprogramok
készítése agresszív elemek nélkül, 6-15 éves gyermekek számára" pályázatán
a 9. helyezést érte el. A Színözön 1.5
legnagyobb újdonsága, hogy a gyerekhangokat sokkal jobban ismeri fel elődjénél,
de a felnőttek hangját is jobban érti. Ez az első olyan játék, amely beszédfelismerésen alapul, azaz
a játék vezérlése beszédhanggal történik. A program a közismert Master Mind
játékot ruházza fel a hallás képességével. A program magyar nyelven ért, magyar
szavak bemondásával lehet játszani. A szavak felismerése személyfüggetlenül
történik, vagyis nem kell előzetesen betanítani, a program az indítás után
bárki hangját képes felismerni. A játék párbeszédes formában zajlik, a
bemondott szavakat a program megismétli, visszakérdez vagy válaszol.Aki segít
minket,az egy 5 éves kislány !!!
Játékszabályok:
A játék lényege, hogy a gép által elrejtett 4 golyó színét és ezek sorrendjét kitaláljuk. Minden egyes tippünk után a gép fekete és/vagy fehér "tüskékkel" válaszol. A fehér tüske jelentése: egy golyó színét eltaláltuk (de a helyét nem), a fekete tüske jelentése: egy golyó színét és helyét is eltaláltuk. Azt, hogy melyik golyóra vonatkoznak az egyes tüskék azt nem árulja el a gép, ezt nekünk kell kitalálnunk az egyes tippekre adott válaszokból.
- A játék során a következő színeket lehet bemondani (Figyelem, pontosan ezeket a szavakat kell használni!): "piros", "fehér", "kék", "rózsaszín", "narancs", "lila", "sárga", "zöld".
- Ha egy sorban mind a négy színt bemondtuk, akkor a "rendben" szóval lehet a tippet értékeltetni a géppel.
- Az utoljára bemondott tippet a "mégsem" szóval lehet érvényteleníteni.
- A "súgó" vagy a "segítség" parancsokat bármikor kiadva egy új ablakban megjelenik a játék leírása, valamint a használati útmutató. A parancsok ismételt kiadásával az ablak bezáródik.
- A "szabad a gazda" parancsot bármikor kiadva a helyes megfejtés megjelenik a kérdőjelek helyén.
- Az "új játék" paranccsal bármikor elölről kezdhetjük a játékot.
- A "kilépés" hatására befejezhetjük a játékot.
- Ez utóbbi három
parancsot a gép kérdésére meg kell erősíteni az "igen" vagy a
"nem" szóval.
Fontos tudnivalók a
játék használatáról:
- A mikrofon erősítését
állítsa maximumra a keverőben.
- A többi hangforrást
kapcsolja ki/halkítsa le/némítsa el.
- A hangszóró hangerejét
állítsa akkorára, hogy még ne érzékelje a mikrofon.
- Nagyon fontos, hogy ne
legyen jelentős háttérzaj! (tv, rádió, beszélgetés stb.)
- Beszéljen tisztán,
érthetően, normál tempóban, hangosan. (Nem kell kiabálni, de a halk beszédet
nehezebben ismeri fel a program.)
- A szavak bemondása
után lehetőleg ne fújja ki azonnal a levegőt.
Kapcsolódó cikkek: