Kapcsolódó cikkek
- Kiírták a negyedik mobilszolgáltatóra a tendert 2011. augusztus 4.
Legfrissebb híreink
- Kultúrák találkozása 4K-ban – A Samsung új művészeti gyűjteménye
- E-mail, SMS, telefonhívás: Hogyan kerüljük el a digitális csapdákat?
- A Samsung ismét az 5. helyen az Interbrand „Best Global Brands” listáján
- Viber tippek: Így maradj védve az online világban
- A Kingston újra a csúcson: 22 éve verhetetlen a DRAM-piacon
A Magyar Posta konzorciuma nyerte a 900 MHz-es frekvenciasávot

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) sikeresen értékesítette árverés keretében a 900 MHz-es frekvenciasávot. A nyertes négy szolgáltató összesen csaknem nettó 44 milliárd forintos összeget ajánlott a frekvenciákért. A kiírási feltételek kialakításakor az NMHH kiemelt célja volt, hogy a verseny élénkítése érdekében, megteremtse annak feltételeit, hogy egy új szolgáltató is piacra léphessen. A jövőben ez pozitívan hathat a szolgáltatások színvonalának emelkedésére, és elősegítheti az előfizetők érdekeinek fokozottabb érvényesülését.
Az NMHH nemzetközi árverés keretében értékesítette a 900 MHz–es tartományban nyújtható, 10,8 MHz-nyi frekvenciahasználati jogosultságokat. A frekvenciasávon a nyertesek GSM, UMTS, LTE, valamint WiMAX rendszerű - rádió- és távközlési szolgáltatásokat biztosíthatnak ügyfeleik számára.
Az árverés eredményeként az eddig háromszereplős piacra új szolgáltató léphet. A Magyar Posta Zrt. - Magyar Fejlesztési Bank Invest Zrt. - Magyar Villamos Művek Zrt. konzorciuma az 5 MHz-es „A” blokkon túl, opciót szerzett további frekvenciablokkok megvásárlására is az 1800 MHz-es, valamint a 2100 MHz-es frekvenciasávokban. Az EGSM sáv további 5,8 MHz-nyi frekvenciáját, azaz a „B” és a „C” blokkok tartományait a Vodafone Magyarország Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. és a Telenor Magyarország Zrt. nyerte meg.
A kiváló terjedési tulajdonságokkal rendelkező 900 MHz-es frekvenciasávval gazdaságosan fedhető le az ország egész területe szélessávú mobilinternet-szolgáltatással.
Az árverésen nyertes szolgáltatók olyan területeken is megjelenhetnek a legkorszerűbb mobilszolgáltatásokkal, ahol eddig nem volt megfelelő szélessávú lefedettség. Ennek köszönhetően elérhetővé válhat például a távoktatás, távképzés, távmunka olyan területeken is, ahol erre eddig nem volt lehetőség.
Az NMHH az értékesítés során arra törekedett, hogy hatékonyan hasznosítsa a rendelkezésre álló frekvenciakapacitást, ösztönözze a szolgáltatók hálózatfejlesztéseit, és elősegítse a mobilpiaci verseny élénkülését hozzájárulva ezzel a szolgáltatások minőségének javításához.