Kapcsolódó cikkek
- Vatera alkalmazás már Windows Phone-on is 2012. március 8.
- A Citibank belépett a Mobiltárca Szövetségbe 2012. március 5.
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai 2012. február 29.
- Márciusban indul a Tesco Mobile 2012. február 28.
- A vak emberek sms-írását megkönnyítő okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki 2012. február 22.
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének 2011. október 3.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A napokban alakul meg az új mobilszolgáltató
Az új, negyedik mobilszolgáltató várhatóan a napokban alakul meg azt követően, hogy a Gazdasági Versenyhivatal a frekvenciatender kapcsán létrejövő közös vállalat alapítását, mint engedélyköteles tranzakciót megvizsgálja.
Az MTI információi szerint ez a vizsgálat még egy-két napot vesz igénybe, majd ennek lezárultával az új cég megalapítását sajtótájékoztatón jelentik be.
Korábbi információk szerint kedden kellett volna megalakulnia a negyedik mobiltelefon-társaságnak, a nyertes a frekvenciapályázatot lezáró határozat szerint ugyanis a konzorciumi tagoknak - Magyar Posta Zrt., MFB Invest Zrt., MVM Zrt. - a jogerőre emelkedéstől számított tíz napon belül kell megalapítaniuk az új céget.
Az MTI információ szerint az MFB Invest csak mint pénzügyi befektető vesz részt az új cégben, megfelelő hozam reményében. A Napi Gazdaság keddi cikke szerint a jogerőre emelkedéstől számított 15 napon belül a pályázatok valamennyi nyertesének be kell fizetnie a frekvenciadíjat, a Vodafone-nak 15,6, a Telenornak 7,3, a T-Mobile-nak 10,9 milliárd forintot, az új cégnek pedig 10 milliárd forintot.
Az MTI által megkérdezett szakértők szerint egy új mobilszolgáltató nullszaldós napi üzemi szintű működtetéséhez legalább 200-300 ezer előfizető kell, nem számítva a befektetés és beruházás megtérülését. Ahhoz pedig, hogy saját hálózata legyen, legkevesebb 50 milliárd forintot kell befektetnie.