Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal 2012. augusztus 4.
- Mobilalkalmazások a szabadság idejére a Vodafone ajánlásával 2012. augusztus 3.
- 2013 márciusáig biztosan nem emel árat a Tesco Mobile 2012. szeptember 24.
- Megújult számlás tarifaportfólió a Telenornál 2012. szeptember 7.
- Jogtiszta zeneletöltés: egyedülálló szolgáltatást indít a Telenor 2012. szeptember 4.
- Ajándék digitális újság-előfizetés új hűséget vállaló T-előfizetőknek 2012. augusztus 31.
- Ipsos: Itthon is inkább buliba járnak a fiatalok 2012. augusztus 28.
- Vodafone Hangtérkép: Gyűjts zörejeket Yonderboi-nak! 2012. augusztus 27.
- Magyar mobilhirdetési ajánlást jelent be az IAB Hungary 2012. augusztus 23.
- Már a budapesti metróhálózat teljes hosszán 3G-n mobilnetezhetnek a T-Mobile ügyfelei 2012. augusztus 23.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Már nyaralót is vettünk mobilról
Másfél milliós órát, vidéki nyaralót és drága festményt is vettek már mobilról a magyarok. A Vaterát is tulajdonló allegroup.hu Kft. mobilplatformjain már több mint százezer termék talált gazdára. Az Egyesült Államokban tavaly 91 százalékkal nőtt a mobiltelefonokon keresztüli vásárlás, az allegroup hazai platformjain arányaiban hasonló mértékű növekedés várható a mobilon keresztüli vásárlásban.
„A különböző mobileszközökről történő vásárlások volumene a tavalyi pénzügyi évünk végére meghaladta a teljes átmenő forgalom másfél százalékát. Ez az arány idén elérheti akár a 4 százalékot is, 2 év múlva pedig cél a 10 százalékos mobilról érkező átmenő forgalom elérése.” – mondta Csupor Erik, az allegroup.hu Kft. ügyvezetője, hozzátéve, hogy az e-kereskedelmi mobil applikációk sorába szeptemberben a Grando.hu is becsatlakozott.
Az allegroup.hu Kft. platformjain az m-kereskedelmi forgalom idén megötszöröződött, a tavalyi év azonos időszakához (július-szeptember) képest. Az ezeken csatornákon keresztül eladott termékek száma 2010 vége óta elérte a százezres nagyságrendet. A vásárlási trendek már itt is jól látszódnak: ruhát, műszaki cikket, számítástechnikai terméket, sportcikket veszünk a legszívesebben telefonon keresztül. Az allegroup.hu Kft. oldalain csak idén nyáron több mint 20 ezer termék talált gazdára ilyen formában. A belső felmérések szerint az iPhone-osok általában drágább termékeket tesznek a virtuális kosárba, az androidosok viszont többször használják az e-vásárlás új módját.
A nyári időszakban a mobilplatformok hatalmas slágere volt a fényképezőgép és kamera, sokan kattintottak mobilkészülékeiken drágább órákért is. A „klasszikus” netes termékek mellett kiugróan nagy volt a kereslet a különleges tárgyak iránt; az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül kelt el Land Rover típusú terepjáró 750 ezerért, Rolex óra másfél millió forintért, vagy épp hajdúszoboszlói nyaraló 4 millióért.
A mobilra optimalizált oldalak és mobil applikációk sorába szeptember közepén egy újabb e-kereskedelmi szereplő, a Grando.hu is csatlakozott. Magyarország legújabb online bevásárlóközpontjában 21 kategória mentén, egymillió termékből válogathatnak a netes-mobilos felhasználók. „A lendületes trend már itt is jól látszik: kevesebb, mint két hét alatt hárommillió forint átmenő forgalmat mértünk mobilon keresztül. Érdekes tény, hogy az átlagos vásárlási érték meghaladta a 16 ezer forintot, amely másfélszer annyi, mint a Grando.hu-n mért érték” – tette hozzá Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. b2c üzletág-igazgatója.