Kapcsolódó cikkek
- UPC TV app: használd távirányítóként okostelefonodat! 2013. március 8.
- Nokia Lumia 620 a Telenornál 2013. március 7.
- Telenor: 2013-ban jön a Firefox-mobil 2013. február 25.
- Megérkeztek a Nokia Asha 308 és a Nokia Asha 309 okostelefonok 2012. szeptember 25.
- Mobilok 40 év távlatából 2013. április 24.
- A magyarok negyede WC-be is magával viszi okostelefonját 2013. április 10.
- Vásárlás mobilon: csaknem egymilliárdot költöttünk tavaly 2013. február 6.
- Több LG okostelefon is iF Formatervezési Díjat nyert 2013. január 23.
- Nokia Lumia 920, HTC One X+ és Windows Phone 8S by HTC a Telenornál 2012. december 5.
- November 29-től előrendelhető a Telenornál a Nokia Lumia 920 2012. november 29.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Másképpen mobiloznak a hölgyek
A magyar hölgyek egészen másképpen viszonyulnak okostelefonjukhoz, mint a férfiak. A Vatera felméréséből többek között az is kiderült, hogy míg a férfiak a GPS-t nyomkodják, a gyengébbik nem inkább képeket készít telefonjával.
Szinte ugyanazok a funkciók érhetők el ma már a legtöbb telefonon, mégis azt állapította meg a Vatera felmérése, hogy női-férfi különbségek megmutatkoznak a mobilhasználat során is. Vagyis úgy használjuk telefonunkat, amilyenek vagyunk. Például a nők inkább fotóznak, míg a férfiak szeretik a GPS-t. Hiába érhető el a nők telefonján is, egyszerűen nem érdekli őket.
A férfiak 64%-a használja a GPS funkciót, viszont a nők esetében hódító fényképezés lekörözi a férfiak kedvencét: 70%. De azért a nők javára legyen írva, hogy 40%-uk igénybe veszi az útvonaltervező programok segítségét.
A nőket egyébiránt kevésbé mozgatják meg a csúcskészülékek, valamint munka közben is kevesebbet mobiloznak. A férfiak kétszer olyan aktívak (60%) ezen a téren. Üzleti alkalmazások esetén is a gyengébbik nem marad alul: a nőket nem mozgatják meg az ilyen applikációk. Míg a hölgyek közül tízből kettő telefonján találunk ilyet, addig a férfiak fele használ valamilyen üzleti alkalmazást.
De rögtön fordul a kocka, ha a vásárlás kerül előtérbe. Ruhák és ékszerek terén a nők magasan vezetnek, a férfiak pedig inkább az elektronikai cikkek iránt érdeklődnek. Ez egyben azt is jelenti, hogy kedvesüket sem túl gyakran lepik meg valamivel, vagy legalábbis nem online.
Mindezt mostantól könnyebben megtehetik, mind a hölgyek, mind a férfiak. Itt az online piactér új okostelefonos applikációja, amivel egyszerűbbé válik a vásárlás. És még GPS-t sem kell használni hozzá, hogy megtaláljuk a képernyőn.
„A felmérésünkből korábban már megtudtuk, hogy főleg a buszon és a mosdóban szeret okostelefonozni a magyar. Most a hölgyek mobiltelefonos vásárlási szokásaival kapcsolatban is bölcsebbek lettünk. A 3.0-ás Vatera applikáció reményeink szerint elnyeri a tetszésüket” – mondta Lunczner Ádám, az online piacteret is üzemeltető Allegroup marketing vezetője.