Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb

forrás: Prím Online - 2019. szeptember 14.

Alig több, mint két hét múlva kezdődik a huszadik - jubileumi - Internet Hungary konferencia Siófokon a Hotel Azúrban, ahová a rendezők több mint 2500 résztvevőt várnak, hogy azután hét teremben két napon át több, mint 300 nagynevű előadó oszthassa meg tudását, tapasztalatait vagy akár - mint például Jordán Tamás színművész - játékkal kapcsolatos élményeit. Mert ez a konferencia (sok egyéb mellett) a játékról, játékosságról szól, amit az üzleti életben - kicsit szárazabban - gamification-nek neveznek.

A program sokrétűségét talán érzékelteti az alábbi "néhány" kiemelés a szekciókból, témakörökből: 

Future Hungary: Architektúrák változása

  • Fejlövések és tévhitek. Valóban jól látjuk, hogy miként változik a gazdaság, a kereskedelem, a média és nem utolsósorban a környezet? Miért keressük rosszul az internet növekedési potenciálját?
  • A sült galamb még mindig nem tud repülni.
  • Aranyhalak a halászlében. Még nem hagytad el a lehetőségeidet.
  • Gondolatkísérlet: Mi történhet, ha egy Homo Consumer felelőssé válik? Mi történhet, ha “kihal” a mostani “túlzott fogyasztással” működő emberfajta? Ha a környezettudatosság, a fenntartható fejlődés vírusszerűen elkezd terjedni, és az emberek abbahagyják a fölösleges fogyasztást. A válaszokat az előadásokban keressük. 

A homo ludens-től a robot sapiens-ig, avagy a játékos embertől a mesterséges intelligenciáig

  • Az intelligencia logikus játékai és a huncut oldala.
  • Az intuíció és a mesterséges intelligencia.
  • A bizonyosság és esetlegesség algoritmusa. 
  • Az intelligens média és a mesterséges intelligencia.
  • Az emberi intelligencia bővítése az IoT adatokból kivont ismeretekkel. 

Játékok közt szabad lenni

  • Játékosítás az üzleti életben.
  • Stratégiai játékok - harcászat és versenyelőny.
  • Az intelligens marketing.
  • Ahány ház, annyi játék.
  • Miénk ez a cirkusz: Játék és cinizmus. A szellemiség margójára. 

Lelkek csókja - Szenvedélyek játéka

  • Az illúziók birodalma: a siker kulcsa.
  • Itt a piros, hol a piros? Érzékszerveink becsapása.
  • Tanuld meg az élményadás művészetét!
  • A vágy (elő)játéka.
  • Szenvedély, függőség.
  • A versenyharcosok: szenvedélyből küzdők. 

Brand Hungary. Brandszerváltás: márkaőrök és márkák hangnemei

  • Mikor hagyhatja el önmagát a márka?
  • A reklámfogyasztó is ember.
  • Hittek a márkában: magyar márkák nőttek nagyra.
  • A hangnemváltások okai.
  • Szeretem, ha szidnak; addig is rólam beszélnek.
  • A provokáló marketing: a lenéző és sznob kommunikáció. 

Commerce Hungaricum - Kinyílt a világ

  • 6,5 millió ember hálójában, de 4 milliárd ember piacterén!
  • Vásárlók szabadsága. Ott vásárol, ahol olcsóbb - az USA-tól Budaörsig.
  • Nézz szembe az ármészárlással! A 100%-os árkedvezmény és társai.
  • Csinálj magadnak ünnepet, élénkítsd a forgalmadat! Black Friday és barátai.
  • Az utolsó láncszem: a contact man. Ügyfélszolgálatok és kézbesítők.
  • Az alternatív áruszállítók. - Mit vártok a piactól?
  • A legszínesebb piac: áruszállítás.

Legyen élmény a fizetés: a pénz alternatív útjai

  • A bankok fejlődési szakaszai a digitalizációs úton.
  • Hamarosan jön a pénzügyi liberalizáció. A piaci verseny kibontakozása vagy inkább valami más?
  • Figyeld, hova rakja a fogyasztód a megtakarított pénzét! Kezeld inkább te!
  • Mit tanulhatunk a Revolut sztoriból?
  • E-pénz, azonnali utalás, token és a one click payment.
  • Eldobod a bankkártyád?
  • A készpénzfétis hétköznapjai. 

Mestersége: reklámember

  • A hirdetésieszköz-arzenál kezelésének művészete, avagy a szakmánk túl bonyolulttá vált.
  • Hogyan veszítsünk el egy ügynökséget 10 nap alatt?
  • Mad man vs Math man.
  • Az egyik kockás, a másik lila: a kreatív munkatársak nyomógombjai.
  • Lehet-e a marketingművészetet tudományos alapokon mívelni?  

Digitális hirdetési eszközök: fétisek igazsága.

  • Amikor az ész akar győzedelmeskedni az érzelmek és megérzések felett.
  • A homo consumer “adatszórása”. Én láttam, én végigkísértem az embert a vásárlói útján, miközben fogyasztóvá “emelkedett”.
  • Az Adatkirály megszületik! Az online és offline adatok regisztrálása és merge-ölése.
  • Gondolatkisérelt és protokoll felállatísa: Mit teszel ha kizártak a globálisok? Mondjuk pont a BlackFriday napján? 
  • A KPI-fétis (fél)istene: growth hacking és KPI!
  • Kampányológia: kinek kell a programmatic?
  • Krízismegoldások: protokollok felállítása, amikor a globálisok kizárnak.
  • Színpadon a Google shopping!
  • Egy ritka kampánycél: a konkurencia.
  • Buzzwordok nyomában: a konverziófétis.
  • Vizsgálat indul a multichannel, omnichannel és a one channel ügyében. 

6.5 millió honfitársunk szeretne szórakozni. (text, audio, audiovizuális)

  • Tudod, kivel szórakozz?! Ne égesd az időm! A média környezetvédelme.
  • Tartalmak eladhatósága.
  • A sorozatfüggők. A sorozatfüggők piaca.
  • A játék megjelenése a szórakoztatóiparban és a sajtóban.
  • A médiafogyasztó szabadsága – A pénz a legjobb indikátor. Arra költ…
  • Mitől lesz a content marketing piac?
  • Sorozatok varázsa.
  • Ne legyünk már álprűdek! Eladható tartalom az, amit meg is vesznek!
  • Tartsd tisztán a piacod! Gondolatok a brand safety-ről és más „influenzás” tartalomról.

Médiainnováció…  

  • “…és mire beértük az úttörőket, ők már tovább is mentek, tovább is fejlesztették piacukat.”
  • Megszoksz, vagy megszöksz. Az OTT minden nap kér egy szeletet a szalámidból.
  • Egy csodálatos barátság kezdete: lineáris programming és az OTT piac érdekeltségei.
  • Az OTT nyeresége: Te tudod, hogy naponta hány évnyi reklámot tolunk?
  • Reklámok és előfizetések.
  • Cherchez la femme! Content is the king, but data is the Queen!

Telekommunikáció: 

  • 100 éves tradíciók dőlnek a porba.
  • Az 5G az igazi 2G?
  • Magyarország 5  stratégiája.
  • Gigabit társdalom.
  • OTT killed the IPTV star? 

Data Hungary- A dataizmus kora

  • Alapozó workshop a Workshop bárban.
  • Paradigmaváltás: piackutatók és adattudósok.
  • Hogyan lehet az offline és online adatokat merge-ölni?
  • Mindenkinek máshogy van igaza: adatok értelmezhetősége.
  • Ahol nincs adat, ott teremtsd meg te és kereskedj vele! 

Az üzlet teste a pénz, lelke a játék. Üzlet és a játék jól megférnek egymás mellett.

  • A játék lelke valójában: flow, engagement és business.
  • Miért kell játszanunk Minden Áronnal?
  • A gamifikáció használata az üzleti előrejelzésben.
  • Játékok üzleti használata a kommunikációban, csoportkezelésben és a kereskedelemben. 

Ügyfélszolgálat, ami a brandhez tartozik

  • Játékos ügyfélszolgálati emlékek.
  • A Peer 2 Peer ügyfélszolgálatok.
  • A botok nem az ügyfélszolgálatok alternatívái.
  • Hogyan tudunk több tízezer embert botokkal mozgatni?

Élményszolgáltatás/Service design 

  • Mi a „túró” az a service design? 
  • Ébredés: a márkák kommunikációs csatornái.
  • Szerepjátékok a termék- és szolgáltatástervezésben.
  • Tesztelés nélkül piacra menni?   

Ember és cégvezetés: együttműködésben brillírozva

  • Nem leszek a játékszered.
  • Az együttműködések anatómiája.
  • Sok(k)ba van nekem az igazmondás. Az asszertív kommunikáció margójára.
  • Piti emberek eszköztárai.
  • Ki lett végül agilis? (Buzzwordök nyomában.)  

Influencer Tangó

  • Kivel szórakozzon az influencer?
  • Vak vezet világtalant? Miben áll a hitelességi játszma az influencerek világában?
  • A karizmatikus ember hitele.
  • Ki a tökéletes influencer?
  • Nostradamus mint az influencerek ősapja?
  • Top 5 influencer játék a közönség bevonására.
  • Unfair play. – Amikor botok és vásárolt követők pörgetik a számokat.  

S ha már játék, a konferencialátogatók is játszhatnak, a rendezők négy témában hirdettek versenyt:

Hatszavas (humoros, szatírikus) történetek  

  •  Környezetem “állatai”.
  •  Mondj el hat szóban egy játékkal kapcsolatos történetet

Közösségimédia-díj: Játsszunk együtt! 2 kategória

  • Társas-Játékok
  • Közösségi-kampányok

Legerősebb láncszem - ügyfélszolgálati díj. 

  • Az emberek, akiket szolgálunk, az emberek, akik szolgálnak. Mert az ügyfélszolgálat kétirányú!

Legyen élmény a fizetés! Szeressük a foghúzást

  • Az ekereskedők számára kiírt pályázat.

A konferencia részletes programja már olvasható az Internet Hungary honlapján, és regisztrákni is ott lehet. 

És még egy játék a közönségnek: a régi motorosok megírhatják első netes élményeiket (mit jelentett húsz éve az internet), amiből - ha a #20internethungary hashtaggel felraknak a Facbookra, instagramra, akkor - a szervezők csokorba gyűjik a legjobb történeteket! 
 
 
Ha eljössz október 1-2-án Siófokra, a jubileumi 20. Internet Hungary konferencián képbe kerülhetsz, merre tart ma az online világ, mik az aktuális trendek.
Vissza