Kapcsolódó cikkek
- Repülés a virtuális valóság új dimenziójába 2016. február 16.
- A Samsung Galaxy S7 edge 2016 legjobb okostelefonja 2017. március 1.
- A HTC bejelentette a Vive Trackert és a Vive Deluxe Audio Strapet 2017. március 1.
- A Samsung kibővítette stratégiai megállapodását a Microsofttal 2017. március 1.
- A HP Inc. kibővített mobileszköz-portfóliójával megkönnyíti az utazás közben végzett munkát 2017. február 28.
- A Huawei bemutatta új okosóráját, a Watch 2-t 2017. február 28.
- A Lenovo bemutatta legújabb termékeit az MWC-n 2017. február 27.
- Lenyűgöző digitális élményt nyújtó Galaxy Tab S3 és Galaxy Book táblagépek 2017. február 27.
- A Samsung új, kontrollerrel ellátott Gear VR-ral bővíti a VR-ökoszisztémát 2017. február 27.
- A Huawei bemutatta P10 és P10 Plus okostelefonjait 2017. február 27.
Legfrissebb híreink
Gondolatra szikrázó gyufa a virtuális térben
A kreatív mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks egy forradalmi technológiai párosítást mutat be a barcelonai Mobile World Congress magyar standján. A budapesti székhelyű cég az Emotiv egyik vezeték nélküli EEG készülékét és a HTC Vive virtuális valóság szemüveget kötötte össze, így a felhasználók a gondolataik segítségével interakcióba léphetnek a virtuális környezettel.
A bemutató kapcsán Budaházy Szabolcs, az ARworks ügyvezetője elmondta: „Sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk, vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete.”
Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf), majd a virtuális valóság szemüveget. Az előbbi a felhasználó agyhullámainak mérésére szolgál, az utóbbi pedig a virtuális környezet és tárgyak megjelenítésére. A magyar standra való tekintettel az ARworks három hungarikumot tett a szoftverbe: gyufát, C-vitamint, és egy Rubik-kockát. A folyamat egy nagyon rövid traininggel indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzői értékelni. Aztán belépünk egy VR Bemutatóterembe.
„Három magyar találmánnyal találkozhatunk a virtuális környezetben, ezek mindegyikével interakcióba lehet lépni. Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik” – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.
Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG készülékek régóta elérhetők a piacon, ugyanakkor a VR mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötni, az élmény pedig lenyűgöző és maradandó legyen a felhasználók számára is. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette Unity keretrendszerben.