Kapcsolódó cikkek
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan 2016. február 27.
- A Samsung és a MakerBot a termékfejlesztők következő generációját inspirálja 2016. szeptember 6.
- Ericsson Pieróval látványosabb a sportközvetítés 2016. április 20.
- Küszöbön a 3D szkennelés kora a mobilpiacon 2015. november 26.
- Full HD 2D és 3D házimozi projektor trió az Epsontól 2015. szeptember 10.
- Cross-platform applikációt fejlesztett az ArWorks 2015. május 11.
- 3D NAND Flash memóriát jelentett be az Intel 2015. március 27.
- A világ első 3D fejhallgatója a CES-en 2015. január 5.
- 3D katalógussal rukkolt elő a LEGO 2014. október 21.
- Műanyag laptopot nyomtattak 3D-technológiával 2014. szeptember 25.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Magyar céget is kiválasztott az Airbus fél éves innovációs programjához
Az innovatív légi navigációs alkalmazást, az Aero Glasst fejlesztő magyar cég csatlakozhatott a világ piacvezető repülőgépgyártója, az Airbus innovációs programjához, az Airbus BizLabhez. A program lehetőséget ad arra, hogy a legígéretesebb új fejlesztések az Airbus innovációs ökoszisztémájának segítségével minél előbb piacra kerüljenek.
Az Aero Glass rendkívül látványos bemutató videójával néhány éve a nem kifejezetten repüléssel foglalkozó weboldalakat, blogokat is meghódította. A magyar cég az alapító Maróy Ákos – szintén aktív pilóta – médiaművészeti múltjából, a repülés iránti szenvedélyéből és vállalkozó szelleméből táplálkozva gondolta újra a légi navigációt.
Az Aero Glass olyan okosszemüveg-alkalmazás, amelynek segítségével a pilóta természetes 3D-ben látja a repüléssel kapcsolatos kulcsfontosságú információkat, függetlenül attól, merrefelé néz. Így nem kell levennie a szemét a környezetéről, hogy a műszerfalra pillantson, illetve a rá nehezedő szellemi terhelés is csökken, hiszen kevesebb energiáját veszi igénybe a bonyolult műszerek értelmezése. Ez jelentősen növeli a repülés biztonságát, hiszen a statisztikák szerint a légi balesetek 60-70 százalékban a pilóta hibájából, túlterheltség miatt következnek be.
A 3D-s, 360 fokban használható kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) megoldás fejlesztése 2013-ban kezdődött, a találmányt 2014-ben már 200 felhasználó próbálhatta ki béta verzióban.
Az Airbus BizLab program lényege, hogy az ígéretes új fejlesztéseket minél előbb üzleti értékké formálja. A résztvevők hozzáférhetnek a repülőgépgyártó teljes innovációs ökoszisztémájához, illetve egy olyan vállalkozói közösséghez, amelyek korábban bekerültek a programba. Mindemellett az önállósodáshoz is konkrét stratégiai segítséget kapnak a programtól.
„Az Airbus BizLab óriási lehetőség a számunkra. Validálja az Aero Glasst, hiszen az iparág egyik legjelentősebb szereplője ismeri el eddigi teljesítményünket. Úgy gondolom, jól kiegészítheti egymást az Airbus több évtized alatt felhalmozott tapasztalata és az Aero Glass diszruptív startup-szemlélete. Mindez együtt sikeressé teheti fejlesztésünket a kereskedelmi repülés területén is” – mondta el Maróy Ákos, az Aero Glass alapítója.
„Az Aero Glass az egyik legígéretesebb elképzelés a kiterjesztett valóság felhasználására a légi közlekedésben. Az Airbus BizLabnél hiszünk abban, hogy megvan benne az az innovációs plusz, amely forradalmasíthatja a pilóták repülés közbeni informálódását – mondta Stefan Holst, az Airbus BizLab munkatársa. – Kíváncsiak vagyunk, mi lesz a közös munka eredménye, és milyen hatása lesz az Aero Glassnak a repülésre világszerte.”
A hathónapos programba szigorú kiválasztási folyamat révén kerülhetnek be a pályázó startupok. A szakmai zsűri tagja többek közt Yann Barbaux, az Airbus innovációért felelős igazgatója és Bruno Gutierres, az Airbus BizLab vezetője. A programba tavaly 15 startup mellett az AirBus 27 saját belső projektje került be.
A legígéretesebb kiválasztott cégek számára az Airbus biztosítja az erőforrásokat, amelyekre szükségük van, hogy termékük kereskedelmi forgalomba kerülhessen. A BizLab saját szakértői mentorai számos területen – technológia, pénzügy, marketing, jog – támogatják az innovációt hozó cégeket, segítenek számukra a prototípusok kifejlesztésében, illetve abban, hogy könnyebben elérjék a piaci szereplőket. Emellett egy úgynevezett demo day keretében a cégeket segítik a piaci működéshez szükséges anyagi források megteremtésében is.