Kapcsolódó cikkek
- A Samsung új, úttörő alkalmazással védi a felhasználók szemét 2016. április 21.
- 5+1 mobilalkalmazás típus, hogy tökéletes legyen az este 2016. április 19.
- Újabb magyar siker: washingtoni startup verseny döntőse egy hazai vállalkozás 2016. április 4.
- Mennyibe kerül a 0 forintos mobil? 2016. március 21.
- Applikáció segítségével elevenedik meg 1848. március 15. 2016. március 12.
- Tablet alapú pénztárgép egy magyar cipőboltban 2015. december 18.
- Egyre több technológiai kütyüt vesznek a magyarok 2015. július 29.
- Tablet segít kiválasztani a lábbelit 2015. július 16.
- Mától egyes országok üzleteiben is kapható az Apple Watch 2015. június 17.
- A Samsung ajándékkal ösztönzi a prémium tévévásárlókat 2015. május 15.
Legfrissebb híreink
- Bepörög az őszi szüretszezon – Okostelefonnal még a borozás is jobb
- Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
- Különleges színekben tündököl a Sony új fejhallgatója
- Technológia és testreszabhatóság – ezek lesznek a jövő edzéstrendjei
- Érkezik a LinkBuds Fit, a LinkBuds Open és a LinkBuds Speaker
Megjelent Magyarországon az eBlokk
Hamarosan véget ér az az időszak, amikor minden vásárlás után papírblokkot kell gyűjtögetni, tárolni. Elérhetővé válik a magyar fogyasztók számára az eBlokk, amelytől gyors elterjedést várnak, hiszen modern, igazodik a XXI. századi informatikai igényekhez és környezetbarát megoldás – ismertette az újdonságot Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. Az innovációt a Kereskedj Okosan! Retail konferencián mutatták be.
Bemutatták Magyarországon az eBlokkot, amelynek lényege, hogy a vásárlások bizonylatait már nem papíralapon tárolják, hanem egy elektronikus számlakezelő fiókban, ahonnan bármikor hozzáférhetnek, előkereshetik, összegezhetik. Ez segíti a tudatos vásárlástervezést, minden felhasználó nyomon követheti, mire mennyit költött. A felhasználó létrehozhat egy családi kasszát is a fiókjában, ahol rendszerben látja a blokkok tartalmát, összesített kimutatást készíthet. Így képet kaphat arról, hogyan ésszerűsítheti vásárlásaikat.
"A megoldás lényege, hogy a rendszerbe regisztrált vásárló a boltban kéri, hogy a fizetését igazoló blokkot töltsék fel az elektronikus tárhelyre, ahonnan továbbítódik a személyes fiókjába, onnan pedig bármikor előkeresheti, ellenőrizheti. Ehhez csak egy applikációra van szükség, amelyen keresztül mindenki megkapja az egyedi azonosítóját. A távlati cél az, hogy az elektronikus blokk kiváltsa a papírhasználatot az üzletekben" – mondja a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője. "Ehhez természetesen az is szükséges, hogy a kereskedő is csatlakozzon a rendszerhez, ami minimális informatikai ráfordítással, egy kiegészítő modullal megoldható."
Az eBlokk kezelésének lehetőségét először a Laurel által kifejlesztett Laura kasszarendszeren teszik elérhetővé, amely már mintegy 5000 végponton működik országszerte. A későbbiekben egy kiegészítő modullal más rendszerekhez is illeszthető lesz az eBlokk.
Az egyik legfontosabb érv a papírmentes vásárlás mellett a környezetvédelem. Az elektronikus blokkal megtakaríthatjuk a pénztárgépszalagok gyártásához szükséges fát, olajat és vizet. Miután a környezettudatosságot a vásárlók is egyre többre értékelik, várható, hogy az innovatív megoldás népszerű lesz és gyorsan elterjed. A vevők számára további előny, hogy az eBlokkot később bármikor visszakereshetik, míg a hőpapírról hónapok múlva eltűnhetnek a betűk. Az eBlokk rendszere diszkréten kezeli az adatokat, a felhasználó beállíthatja, hogy ki férhet hozzá az információkhoz.
Az eBlokk világszerte újdonság, az Egyesült Államokban mintegy 2 éve működik hasonló rendszer. A tengerentúli tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók szívesen fogadják a kényelmes, újszerű megoldást. Magyarországon másképp fog működni a rendszer, mint az USA-ban, ott ugyanis minden üzletnél külön kell regisztrálni, és azt az applikációt használni, amely az adott boltlánchoz tartozik. Itthon elég lesz egy regisztráció az eBlokk központban, amelyhez a kereskedők is csatlakoznak, így egyszerű lesz a kezelés. Az első hazai prototípust május 5-én, Budapesten mutatták be, a Kereskedj Okosan! Retail konferencián.
Bessenyei István hozzátette: a rendszer elterjedését segíti, hogy a kereskedők is érdekeltek a bevezetésben. Az eBlokk ugyanis amellett, hogy szolgáltatás, értékes marketingfelület is, amelyen üzenhetnek vevőiknek és használatával a pénztárgépszalag költsége is csökken.