Kapcsolódó cikkek
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal 2016. február 17.
- Repülés a virtuális valóság új dimenziójába 2016. február 16.
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz 2016. január 9.
- Virtuális Valóság (VR) megoldások az ARworks-től 2016. november 10.
- Microsoft Device Day: A 3D hamarosan az otthonodban van 2016. október 27.
- High-tech jövő a jelenben 2016. október 21.
- A jövő technológiája többé nem elérhetetlen 2016. július 26.
- VR szemüveg gyerekeknek, ami tanít? 2016. július 21.
- Kolivri: elindult az első magyar Virtuális Valóság (VR) videó és fotómegosztó oldal 2016. június 27.
- Magyarországon először – csúcskategóriás sajátmárkás telefonok a Vodafone kínálatában 2016. június 16.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Új szövetségbe tömörülnek a VR-ipar vezető szereplői
A Samsung, az Acer Starbreeze, a Google, a HTC VIVE, a Facebook Oculus és a Sony Interactive Entertainment megalapította a VR készülékeket gyártók nemzetközi nonprofit szervezetét, hogy elősegítse a globális virtuális valóság piacának fejlődését.
A Globális Virtuális Valóság Szövetség (Global Virtual Reality Association, GVRA) ajánlott gyakorlatokat fejleszt az iparág számára, és meg is osztja azokat, emellett világszerte előmozdítja a párbeszéd kialakulását a köz- és a magánszféra érintett szereplői között.
A GVRA célja, hogy segítse a felelősségteljes fejlesztést és a VR technológia globális elterjedését. A Szövetség tagjai a bevált gyakorlatok kialakítása és megosztása mellett kutatásokat is folytatnak majd, és a technológia fejlődésével párhuzamosan közelebb hozzák egymáshoz a VR közösség szereplőit. A tervek szerint a GVRA a virtuális valóság iránt érdeklődő és a technológiában érdekelt felhasználók, törvényalkotók és az iparág legfőbb forrásává válhat.
A virtuális valóság lehet a jövő meghatározó számítógépes platformja: az oktatástól kezdve az egészségügyig számos szektor fejlődését előmozdíthatja, és a következő években jelentősen hozzájárulhat a világgazdasághoz is. A GVRA-t alapító vállalatok reményei szerint a kutatások, a nemzetközi szintű elköteleződés, valamint a bevált gyakorlatok kialakítása által felszabadítható és maximalizálható a virtuális valóságban rejlő potenciál, az ebből származó előnyök pedig világszerte kihasználhatóak lesznek.