VR szemüveg gyerekeknek, ami tanít?

Kütyü Magazin - 2016. július 21.

Idén júliusban kerül a hazai polcokra a Mattel játékgyártó gyerekeknek szánt VR szemüvege, a View-Master, ami amellett, hogy ellenőrzött és biztonságos tartalmakat használ,  szórakoztató módon vezeti be a gyerekeket a virtuális világba és hasznos információkkal tanítja is őket.

A View-Master már a csomagolás kibontásakor nyilvánvalóvá teszi, hogy nem egy hagyományos értelemben vett VR szemüvegről van szó. A színek azonnal felkeltik a gyerekek érdeklődését, míg a lekerekített élek megóvják a kicsik kezét az esetleges sérülésektől. Aki látott már valaha kattintgatható képnézegetőt, annak déjà vu érzése támadhat, mert a szemüveg a 75 éves múltra visszatekintő készülék eredeti formáit értelmezi újra, a modern kornak megfelelően. Mivel elsősorban gyerekeknek készült, így remek ötlet, hogy a szemüveg teljesen zárt, így az iOS vagy Android alapú okostelefont a belsejébe kell tenni, vagyis leeséskor a benne lévő készülék nem sérülhet meg. A View-Mastert külön dobozban lehet megvásárolni, illetve  magyar nyelven több élménycsomag is elérhető hozzá. 

Bár a mai gyerekek számára szinte hétköznapi dolog az okostelefonok és a tabletek használata, az azokra elérhető számtalan tartalom és játék legtöbbször nem nekik való. Kevés olyan játék érhető el, ami verekedés-lövöldözés helyett, valóban a kicsik szórakoztatását és fejlődését szolgálja. A View-Master élménycsomagjait ellenben pont ilyennek tervezték. A telefonra az App Store vagy a Google Play kínálatából kell letölteni az adott élménycsomag applikációját, melyet az adott témához tartozó korongokkal lehet elindítani. Ennek a megoldásnak nagy előnye, hogy ránézésre is látjuk, hogy mivel is tölti az idejét a lurkó, miközben a készülékkel játszik.  Jelenleg három élménycsomag elérhető világűr, vadvilág és különleges úti célok témakörökben. Mivel az élmények esetében sok az oktató jellegű, olvasható, információs tartalom, így a készülék elsősorban a hét év felettieknek ajánlható, de szülői magyarázatokkal a kisebbek is élvezhetik a látványt.

Az élményt tekintve az app elindítása után azonnal egy látványos virtuális világba kerülünk, ahol körülöttünk, alattunk és felettünk is különböző látnivalók jelennek meg. A különleges úti célok esetén így nemcsak a fényképekről ismert Tower Bridge-t, a Szabadság-szobrot, az Akropoliszt vagy éppen a Kukulkán-templomot láthatjuk, hanem a környéküket is, így valóban a helyszínre tudjuk képzelni magunkat. Az élmények úgy lettek felépítve, mint egy valódi kalandtúra: az egyes látványosságok körül rejtett mezők bukkannak fel, és ha arra mozdul a szemüveg, ezeken a virtuális kapukon keresztül egy-egy újabb érdekességhez juthatunk. Az épületek melletti információs mezőkre pillantva megjelennek a legfontosabb tudnivalók, sőt a Chichén Itzá esetében egy éjszakai maja szertartásnak is a részesei lehetünk. 

A világűr élménycsomag a különösen tiszta éjszakai égboltot rajzolja elénk, bemutatva az egyes csillagképeket, a Naprendszer bolygóit, sőt bizonyos virtuális kapukra kattintva kívül-belül szemügyre vehetjük a leghíresebb űrjárműveket, a holdkomptól az űrrepülőgépig. A képek minden esetben kiváló minőségű eredeti fotók vagy 3D grafikák. 

A leginkább szórakoztató és oktató élmény talán mégis a National Geographic-kal közösen készített vadvilág élménycsomag, amely három túrát kínál. Felfedezhetjük az afrikai szavannák, az amazonasi őserdők és Ausztrália tájait. Ebben az élményben valóban oda tudjuk magunkat képzelni a helyszínre, hiszen minden körülöttünk történik. A szavannán elefántok hűtik magukat a fülükkel, egy zebracsorda éppen inni sétál egy kis tóhoz, miközben az oroszlánok szemmel tartják lehetséges áldozataikat. A dzsungel mélye is körülöleli a szemlélőt. A lábunknál egy vízidisznó család sétálgat, míg fejünk felett az ágak takarásában egy jaguár pihen, a közelben hömpölygő Amazonasból pedig prédára leső piranhák ugrálnak a magasba. Minden állat mellett érdekességeket, kis videót, képgalériát és egy adatlapot is láthatunk, melyen még a faj veszélyeztetettségi fokát is megjelölték. 

Kinek ajánlható a View-Master? Elsősorban a hétévesnél nagyobb iskolás gyerekeknek, de szülői segítséggel a kisebbek is élvezhetik. Bár kialakítása elsősorban a gyerekek által történő használatot feltételezi, az élménycsomagok a felnőttek számára is szórakoztatóak. A készülék arra is alkalmas, hogy egy hagyományos VR szemüveget kiváltson, de elsősorban nem erre találták ki. A View-Master erőssége éppen a gyermekekre szabott, tartalmas és látványos élménycsomagokban rejlik. 

Mikortól érhető el? A készülék és az élménycsomagok forgalmazása júliustól indul, és ezzel párhuzamosan több helyszínen is kipróbálható lesz egy országos roadshow keretében.

Vissza