Szűrés
A(z) Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek
5 év alatt kilencszer több gigabájtot használtunk el internetezésre
Ha egy jelentős technológiai fejlődést kell megemlíteni a 2000-es évekből, akkor az internetezésre is alkalmas okostelefonok megjelenése mindenképp ide sorolható. A telefonjainkat többé már nem csak hanghívásra és SMS küldésre használhattuk. A nagyméretű érintőképernyők lehetővé tették, hogy a nehézkes asztali gépektől, laptopoktól elszakadva élvezzük az internet nyújtotta lehetőségeket. A mobilitás élménye a mobilinternet-szolgáltatás egyre gyorsuló elterjedésével teljesedhetett ki.
Mobilpiac: a legolcsóbb díjcsomagok drágultak, de többet is nyújtanak érte
A mobilszolgáltatók díjcsomagjainak 2022 első félévében lezajlott változásait vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az elemzésből kiderül: elsősorban a legolcsóbb díjcsomagok ára emelkedett, amik ugyanakkor minden esetben többletszolgáltatást is tartalmaztak.
Magyarországon még nem mondják le tömegesen a tévéelőfizetést
Az Egyesült Államokban csak a 2021-es évben ötmillió háztartás döntött úgy, hogy lemondják a tévéelőfizetésüket és inkább a gyakorlatilag végtelen mennyiségű tartalmat kínáló streamingszolgáltatókat választják. Magyarországon viszont még nem figyelhető meg ez a jelenség – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából.
Mi van a csomagban? – a mobil előfizetési csomagok fejlődése
A mobilpiac többszereplős, és bár a szolgáltatók közötti váltás meglehetősen ritka, a verseny a fogyasztói igényeknek megfelelő csomagok kialakítására sarkallja a szolgáltatókat. Így a csomagok előfizetői számának alakulását elemezve képet kaphatunk a fogyasztói igények változásáról. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen összesíti és elemzi a mobilszolgáltatók által negyedévente megküldött forgalmi adatokat. Ez alapján vizsgálta a csomagok életciklusát, megnézte, hogy mi jellemzi a népszerű csomagokat, és milyen újdonságok jelentek meg a mobiltelefon szolgáltatásban.