Szűrés

A(z) Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek

Közel a videójáték-metaverzum

2024. június 26. -

A videójátékokra ma már nem csupán szórakoztató vagy történetmesélő szoftverekként tekintünk, hiszen egyre népszerűbb közösségépítő funkciók is megjelentek bennük, így bizonyos szempontból sokkal inkább hasonlítanak a közösségi médiafelületekre. Egyebek között ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmánya, amely annak is utánajárt, hogy milyen veszélyekkel és kihívásokkal kell szembenézniük a játékosoknak, valamint, hogy milyen szabályozási környezetben kell eligazodniuk a gaming-ipar egyes szereplőinek.

Tovább

Barangolj okosan! A külföldi mobilhasználat szabályaira hívja fel a figyelmet az NMHH

2024. június 18. -

Egy uniós rendelet szabályainak köszönhetően ma már szinte korlátok nélkül használhatjuk mobiltelefonunkat az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban – mintha csak otthon lennénk. A fogyasztói tudatosság azonban továbbra is elengedhetetlen: figyelmetlenségből akár több millió forintos összeget is elmobilozhatunk külföldi nyaralásunk során, és ehhez Európát sem kell elhagynunk.  Ha nem vagyunk körültekintőek, már pár perc Instagram használat is több mint százezer forintunkba kerülhet, de a háttérben futó alkalmazások is súlyos költségeket róhatnak ránk a tudtunk nélkül – egyebek mellett erre hívta fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

Tovább

Így bővült a lekérhető videószolgáltatások közönsége 2023-ban

2024. május 7. -

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

Tovább

Kiderült, naponta hány órát tévéznek a magyarok

2024. április 16. -

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet tévézik. Az európaiak majdnem egy órával többet, átlagosan 3 óra 22 percet, míg mi, magyarok az ezredforduló óta töretlenül legalább négy órát ülünk a televízió képernyője előtt egy átlagos napon – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss elemzéséből.

Tovább