Szűrés

A(z) Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek

Mi van a csomagban? – a mobil előfizetési csomagok fejlődése

2022. július 20. -

A mobilpiac többszereplős, és bár a szolgáltatók közötti váltás meglehetősen ritka, a verseny a fogyasztói igényeknek megfelelő csomagok kialakítására sarkallja a szolgáltatókat. Így a csomagok előfizetői számának alakulását elemezve képet kaphatunk a fogyasztói igények változásáról. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen összesíti és elemzi a mobilszolgáltatók által negyedévente megküldött forgalmi adatokat. Ez alapján vizsgálta a csomagok életciklusát, megnézte, hogy mi jellemzi a népszerű csomagokat, és milyen újdonságok jelentek meg a mobiltelefon szolgáltatásban.

Tovább

Megduplázott támogatással segíti az elavult mobilok lecserélését az NMHH

2022. július 7. -

A jövő év első negyedének végéig hosszabbítja meg mobiltelefon készülékcsere támogatási programját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), ezzel is igazodva a mobilszolgáltatók 3G-hálózatainak lekapcsolási tervéhez. Azok után, hogy májustól a kezdeményezés a 2G-s készülékekre is kiterjed, a támogatás összege 40 ezer forintra emelkedik, illetve megszűnik a 120 ezer forintos felső értékhatár.

Tovább

5G: a sugárzás csekély, a félelmek erősek

2022. június 28. -

Közös tesztmérésekkel vizsgálják az 5G-hálózatokból eredő elektormágneses sugárzást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) szakemberei. A Nemzetközi Sugárvédelmi Szövetség (IRPA) kétévente megrendezett konferenciáján a két szervezet közös mintamérési projektjét is bemutatták június 4-én a Kongresszusi Központban. 

Tovább

Jóval kevesebb SMS-t írunk, mint korábban

2022. június 24. -

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid szöveges üzenetek (Short Message Service) szerepe nem tűnik el: kiemelt helye van a szolgáltatók ügyfelekkel való kommunikációjában, illetve az online belépési jogosultságok ellenőrzésekor.

Tovább