Szűrés
A(z) HUNESZ kulcsszót tartalmazó cikkek
Magyar játékosokkal a csúcson: itt a T-esport Bajnokság döntője a PlayIT Show-n
November 15-16-án a budapesti Telekom PlayIT Show ad otthont a nemzetközi T-esport Bajnokság döntőjének. A sportág egyik legjelentősebb eseményén a hazai közönség is szurkolhat a magyar játékosoknak. A döntőt a Telekom fejlett hálózati infrastruktúrájának köszönhetően a helyszínen kiemelkedő minőségben lehet követni, és idén először a közvetítést lineáris televízión, a Telekom Good Game pop-up csatornán keresztül is elérhetik az érdeklődők.
Így formálják a női gamerek a jövő e-sportját
Idén októberben ünnepelte első születésnapját a Női E-sport Szakág. A kezdeményezés 2024-ben indult, amikor első alkalommal rendezték meg a Női E-sport Szakági Napot. Az esemény célja az volt, hogy láthatóbbá tegye a női gamereket az e-sport világában, valamint lehetőséget biztosítson szakmai tapasztalataik, életútjaik és közösségi kezdeményezéseik bemutatására. Az idei év középpontjában az inkluzivitás és a tapasztalatmegosztás állt.
A Női E-sport Szakág első éve
Egy évvel ezelőtt, a nőnap alkalmából a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) a K&H támogatásával elindította a Női E-sport Szakágat, célul tűzve ki, hogy hangsúlyosabbá váljon a női játékosok és e-sport szakemberek képviselete a hazai és nemzetközi színtéren. 2025-ben ismét lehetőséget kapnak a Counter Strike2 legjobb női játékosai, hogy megmérettessenek, nemcsak belföldön, hanem a világ- és Európa-bajnokságokon is.
E-sport trendek
Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.