Szűrés
A(z) NJSZT kulcsszót tartalmazó cikkek
AMIGA 40 – Egy legendás gép újra a reflektorfényben
Rendkívül gazdag programmal várja az érdeklődőket a Neumann Társaság 2025. szeptember 27-én a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában megrendezett Kutatók Éjszakáján. Az esemény középpontjában az idén negyvenéves Commodore Amiga számítógép áll, amely 1985 és 1994 között forradalmasította a számítógépes grafikát, a hangot és a multimédiát, valamint az otthoni számítógépek világában elsőként kínált valódi multitasking operációs rendszert, grafikus felületet, egérvezérlést, sztereó hangot és fejlett grafikai lehetőségeket.
Magyar robotcsapat világszintű sikere a RoboCup 2025-ön
2025. július 16–21. között a brazíliai Salvador adott otthont a RoboCup 2025 világbajnokságnak. A RoboCup a világ legrangosabb robotikai versenye, amely technológiai értelemben hidat képez az U19-es korosztályú fiatal robotépítők és a felnőtt kutatócsoportok munkája között. A verseny különlegessége, hogy ugyanazon időben és helyszínen zajlanak a felnőtt és a junior kategóriák megmérettetései. Az idei eseményen 37 ország közel 1500 versenyzője vett részt, miközben a szervezők mintegy 150 000 látogatóra számítottak.
Új játék érkezik a legendás Homelab-2 számítógépre
A magyar számítógépes játékfejlesztés története újabb fejezettel bővül, amikor 42 év után egy új játék jelenik meg a legendás Homelab-2 számítógépre. Az úttörő magyar számítógépet megálmodó Lukács fivérek munkássága előtt tisztelegve a Neumann Társaság versenyt hirdetett, amelynek nyertes alkotását a PleasureBytes Games kazettás és számos extrát tartalmazó gyűjtői változat formájában most adja ki. A játék bemutatása és fizikai formában történő megjelentetése egyaránt ünnep a magyar játékfejlesztők és a retró játékok rajongói számára.
Különleges játékok készültek a Neumann Társaság pályázatára
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.