Egyre népszerűbbek a karon hordható okoseszközök

Czipperer Dia - 2014. augusztus 26.

A Canalys elemzőcég adatai alapján nőtt a hordható okos kiegészítők, nevezetesen a karórák és a fitnesz csuklópántok iránti kereslet. A Samsung áll az élen, de a Pebble és a Sony gyártmányok is jól fogynak.

A tavalyi évhez képest jelentős növekedés tapasztalható a viselhető okoseszközök terén. A Canalys elemzőcég becslései alapján okos karórákból és fitnesz karkötőkből az év első felében már több mint 6 millió darab fogyott. Ez nem kis szám, tekintve, hogy tavalyi adatokhoz képest közel 700%-os (pontosan 684%) a növekedés.

A legtöbb óra a Samsung műhelyéből került ki. Ez nem is meglepő, hiszen a legújabb, második szériás Gear modellek is megjelentek már, valamint a vállalat az Android Wear platformba is belekóstolt Gear Live okosórájával. Így a vállalat portfolióját összesen már öt hordható okoseszköz színesíti: négy karóra és egy csuklópánt (Gear Fit).

A Pebble és a Sony is jól teljesít a piacon, csakúgy, mint a FitBit és a Jawbone, akik inkább az egyszerűbb csuklópántok terén lendítettek nagyot az eladásokon. Akkor már beszámoltunk róla, hogy jelentős növekedés várható az elkövetkezendő években az okosóra szegmensben. Ám az eszközöknek még van hová fejlődniük. A Canalys elemzője, Daniel Matte szerint az intelligens hordható eszközöknek óriási fejlődésre van szükségük, hiszen egyre nagyobb igényeket támasztanak velük szemben.

Számos új termék bemutatkozik majd az idei IFA szakkiállításon, ám a legtöbb vállalat mégsem most rukkol elő újdonságaival, hanem megvárja, mit lép elsőként az Apple, ahol szintén várható nagy durranás az „iWatch” személyében.

 

 

Forrás: Engadget.com, Canalys.com; Kép: smartwatchnews.org

Vissza