Kapcsolódó cikkek
- IDC: a Lenovo lekörözte az Apple-t PC-fronton az USA-ban 2014. május 21.
- Új Lenovo üdvöske –ThinkPad 10 tablet 2014. május 13.
- Új okostelefonok a Lenovótól – S860, S850 és S660 2014. február 26.
- Növekedési pályán a Lenovo 2014. február 14.
- a Lenovo négy okoskészüléket értékesít másodpercenként 2013. november 7.
- Négy új AiO PC a Lenovótól 2013. október 4.
- Új Lenovo munkaállomás vonzó árcédulával 2013. augusztus 27.
- Nagy teljesítményű AiO asztali PC a Lenovótól 2013. július 1.
- IDC: a táblagép eladások 2015-re túlszárnyalják a PC-ket 2013. május 28.
- Lenovo ThinkCentre M és Edge: Dinamikus funkcionalitás és üzleti design 2012. május 18.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Több telefont, mint PC-t értékesít a Lenovo
A kínai techóriás, a Lenovo egy új mérföldkövet jelentett be a vállalat életében. A világ vezető PC-gyártója első pénzügyi negyedévében több okostelefont értékesített, mint számítógépet.
Főként az anyaországban taroltak a Lenovo mobiljai. A vállalat az első pénzügyi negyedévben (június végéig) több mint 15,8 millió mobiltelefont adott el, melynek nagy részét Kínában értékesítették – körülbelül 13 millió készüléket. Ezzel szemben a PC-eladások kisebb mértékűek voltak: 14,5 millió darabot adtak el belőlük.
Mind a pénztárcabarát, mind pedig a csúcsmobilok is kelendőek. A vállalat zászlóshajó mobilja, a Vibe Z2 is nagyon kapós volt, bár a pontos eladásokat készülékenként nem közölték.
A Lenovo laptopok jelenleg a vállalat árbevételének 49%-át teszik ki, az asztali gépek pedig a bevételek 29%-át adják. A mobilkészülékek a bevételek csupán 15%-át jelentik. Mindez azért lehetséges, mert a mobilokat alacsonyabb árkategóriában forgalmazzák, mint a PC-ket.
A mobiltelefonok népszerűsége az éves adatokat tekintve is jól látszik, ugyanis 39%-os éves növekedési ütemmel számolhat a vállalat ezen a téren. A laptopok esetén csupán 12%, az asztali gépek tekintetében pedig 12,1%-os a növekedési ütem. Ám még így is a világ számítógéppiacának közel 20%-át a Lenovo gépek teszik ki.
A táblagépek tekintetében is egyre jobban muzsikál a kínai vállalat. Itt 67%-os az éves növekedési ütem. Ebben szegmensben is előkelő pozíciót foglal el a vállalat: világszinten az Apple és a Samsung után harmadik helyen áll a listán.
Forrás: Engadget.com