Kapcsolódó cikkek
- Még gyorsabb lesz a világ leggyorsabb szuperszámítógépe 2014. július 12.
- Az emberi szem érzékelését követi le a Fuji Xerox fejlesztése 2014. július 10.
- 3D V-NAND technológián alapuló SSD család a Samsungtól 2014. július 10.
- Gondolatvezérlésű autót fejlesztenek Kínában 2014. július 11.
- A Sharp utat nyit az új kijelző formáknak 2014. július 3.
- Óvakodik az okostelefon-piactól a Dell 2014. június 25.
- Dél-Korea és Európa együtt dolgozik az 5G hálózatok fejlesztésén 2014. június 17.
- Új, színes íves Canon nyomtatók – imagePRESS C800 sorozat 2014. június 16.
- Törhetetlen üveget a mobiloknak! 2014. június 11.
- Kinect-szerű vezérléssel érkezik a Nokia McLaren 2014. június 11.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Magyarok fejlesztenek olvasási igényeket felismerő rendszert
Négytagú magyar konzorcium fejleszti annak a komplex webes ajánlórendszernek a prototípusát, amely egy weboldal látogatójának kevés személyes adatából is képes érvényes, személyre szabott ajánlást adni új olvasnivalóra vagy a felhasználót érdeklő szabadidős programra.
A web 3.0 szolgáltatások központi technológiáját az ajánlórendszerek képezik, amelyek képesek előre jelezni egy felhasználó adott objektummal kapcsolatos véleményét. Az ajánlórendszerekkel kapcsolatos modern kutatások ma elsősorban a szolgáltatás keretében összegyűjtött naplóadatok alapján, gépi tanulási módszerekkel jelzik előre a felhasználó érdeklődését – olvasható a fejlesztők közleményében.
A négytagú magyar konzorcium – a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete, a Kossuth Kiadó Zrt., az ESTÉRT Hirdetés Értékesítő Kft. és a HiiLab Kutatás-fejlesztő Nonprofit Kft. – közös projektjének célja, hogy tovább fejlessze az online könyvkiadói szolgáltatásokat, és ezeket technológiai szempontból újgenerációs ajánlórendszerekkel erősítse meg az emberi viselkedés modellezésével kapcsolatos legújabb tudományos kutatási eredmények felhasználásával.
A fejlesztők a valós és online világ viselkedési mintázatainak elemzésével, a tartalomszolgáltatással és értékesítéssel foglalkozó kutatók és vállalkozások együttműködésében, úgynevezett Big Data (nagy mennyiségű adatot feldolgozó) technológiákra alapozva dolgozzák ki és valósítják meg az új elemzési módszertanokat.
A magyar projekt január 1-jén kezdődött, és 2015. december 31-én zárul. A fejlesztést a résztvevők a Kutatási és Technológiai Innovációs Alaptól származó, valamint saját erővel kiegészített finanszírozás keretében valósítják meg több mint 435 millió forintból.
Kép: aj.mozaic.vs; meetadvisors.com