Kapcsolódó cikkek
- "Csak" Full HD kijelzővel jön Európába a Galaxy S5 LTE-A 2014. augusztus 1.
- Az Androidé jelenleg az okostelefon-piac 85%-a 2014. augusztus 1.
- Kínában landolt a hétcolos Samsung Galaxy TabQ 2014. július 29.
- Párna alatt gyulladt ki egy Galaxy S4 2014. július 28.
- Augusztus 5-én mutatkozik be a Lenovo K920 2014. július 25.
- Új telefon a Huawei háza táján – Honor H60 2014. július 23.
- Leleplezték a Xiaomi Mi4-et 2014. július 22.
- Új vékonysági bajnok az okostelefonok frontján 2014. július 22.
- Látványosan emelkedett a kínai okostelefonok eladása 2014. július 17.
- Galaxy V – 3G-s belépő a fejlődő piacokra 2014. július 14.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Kínában a Samsung fölé kerekedett a Xiaomi
A Canalys piackutató vállalat adatai alapján Kínában az alig néhány éves Xiaomi átvette a vezető szerepet az okostelefonok piacán a világelső Samsungtól. Ez azt jelenti, hogy egy év alatt nemcsak a top 5-be küzdötte fel magát, de a vezetést is átvette.
A Xiaomi a Samsung fölé kerekedett a kínai piacon. A vállalat a második negyedévben 15 millió készüléket értékesített Kínában, ezzel 14 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Samsung ezzel szemben 13,2 millió okostelefont értékesített a második negyedévben Kínában, egy kicsivel többet, mint a kínai Lenovo. Ez viszont most csupán a második helyre volt elég.
A Samsung egy évvel ezelőtt, 2013 második negyedévében még 15,5 millió okostelefont értékesített Kínában, ami akkor 17,6 százalékos piaci részesedést jelentett. A második helyen akkor a Lenovo állt 10,8 eladott okostelefonnal, 12,3 százalékos piacrésszel.
A Xiaomi egy évvel ezelőtt, 2013 második negyedévében még hatodik volt a kínai eladási rangsorban 4,4 millió okostelefonnal és 5,0 százalékos piaci részesedéssel. A Xiaomi akkor előzte meg és utasította a hetedik helyre a 4,3 millió készülék eladásával 4,8 százalékos piaci részesedést szerző Apple-t.
A tavalyi negyedik negyedévben az Apple 7 millió, a Xiaomi 7,3 millió okostelefont értékesített, ami az amerikai márkának a hatodik, a kínainak az ötödik helyezést biztosította az eladási rangsorban. A kínai okostelefon piac öt legnagyobb szereplője az idei második negyedévben is belföldi, kínai gyártó volt.