Kapcsolódó cikkek
- 3,8 milliméter karcsú lehet a Vivo új mobilja 2014. október 30.
- Becslések szerint 1,2 milliárd okostelefon találhat gazdára idén 2014. szeptember 18.
- Befellegzett a hagyományos tévézésnek 2014. szeptember 18.
- Készül a Huawei Ascend P7 zafírüveggel felvértezett kiadása 2014. augusztus 26.
- Kínában a Samsung fölé kerekedett a Xiaomi 2014. augusztus 4.
- Látványosan emelkedett a kínai okostelefonok eladása 2014. július 17.
- Napi három órát lógnak telefonjukon a fiatalok 2014. június 30.
- Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca 2014. április 14.
- Apróságok a fa alá 2013. december 21.
- Okostelefon Akadémia 4.0: középpontban a keresés 2013. november 26.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Még mindig a Samsung a legnagyobb okostelefon gyártó
Az IDC adatai szerint már a második egymást követő negyedévben kelt el több mint 300 millió okostelefon a világpiacon, az új modellek bemutatásának és a feltörekvő piacok előretörésének köszönhetően.
Az idei harmadik negyedévben 327,6 millió okostelefont értékesítettek a különböző gyártók a világpiacon, 25,2 százalékkal többet a 2013 harmadik negyedévi 261,7 milliónál, és 8,7 százalékkal többet az idei második negyedévi 301,3 milliónál.
„Mostanra olyan helyzet alakult ki, hogy miközben a fejlett, telített piacokon egyszámjegyűre csökkent az eladások növekedési üteme, a fejlődő piacokon változatlanul 30 százalék feletti mértékben növekszik a kereslet” – mondta Ryan Reith, az IDC negyedéves okostelefon forgalmi felmérésének programigazgatója.
A világpiac harmadik negyedévi bővülése nem a piacvezető gyártók, a Samsung és az Apple, hanem egyértelműen a második vonalbeli gyártók eladásai növekedésének volt tulajdonítható. A Xiaomi, a Lenovo, az LG és a többi kisebb gyártó megkezdte a két piacvezető cég piaci részesedésének a felőrlését.
Az eladási ranglista élén változatlanul a Samsung áll 78,1 millió eladott okostelefonnal, ami azonban 8,2 százalékkal kevesebb a 2013 harmadik negyedévi 85,0 milliónál, és a piaci részesedését is 23,8 százalékra szűkítette az egy évvel korábbi 32,5 százalékról.
Az Apple 39,3 millió okostelefont adott el az idei harmadik negyedévben, 16,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 33,8 milliónál. Piaci részesedése azonban 12,0 százalékra csökkent 12,9 százalékról.
Ahogy arról már írtunk nektek, harmadik helyre a kínai Xiaomi tört elő: 17,3 millió okostelefont adott el a harmadik negyedévben, 211,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 5,6 milliónál. Piaci részesedése 5,3 százalékra emelkedett 2,1 százalékról.
A negyedik helyezett, a Lenovo eladásai 38,0 százalékkal nőttek 12,3 millióról 16,9 millióra, piaci részesedése pedig 5,2 százalékra 4,7 százalékról.
Az LG 16,8 millió okostelefont értékesített, 39,8 százalékkal többet az egy évvel korábbi 12,0 milliónál. Piaci részesedése 5,1 százalékra nőtt 4,6 százalékról. A Strategy Analytics adatai némileg eltérő képet mutatnak (ott az LG áll a negyedik helyen), ám a dobogó első három foka stabilan őrzi helyét mindkét listán.
Az összes többi gyártó együttesen 159,2 millió okostelefont értékesített az idei harmadik negyedévben, 40,8 százalékkal többet a 2013 harmadik negyedévi 113,0 milliónál. Piaci részesedésük együtt 48,6 százalékra bővült 43,2 százalékról.