Kapcsolódó cikkek
- Magyarországon az LG továbbfejlesztett ívelt OLED TV-je 2014. november 25.
- Ajándék 4K filmek a Sony 4K Ultra HD TV készülékek mellé 2014. november 7.
- Digital Cinema 4K — érkezik az LG csúcstechnológiás kijelzőmegoldása 2014. november 3.
- A Xiaomi a harmadik legnagyobb okostelefon gyártó 2014. október 31.
- Miért jó az ívelt tévé? 2014. október 15.
- Becslések szerint 1,2 milliárd okostelefon találhat gazdára idén 2014. szeptember 18.
- Befellegzett a hagyományos tévézésnek 2014. szeptember 18.
- Már közel sem a 4K a csúcs – 8K TV az LG IFA standján 2014. szeptember 9.
- Jönnek a Sharp UD20 Ultra HD 4K televíziói 2014. szeptember 9.
- A Samsung bemutatta legújabb ívelt termékeit 2014. szeptember 6.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
500%-os növekedés a 4K TV eladásokban
Immáron 3 millióra rúgnak a 4K televízió eladások, mely ötszöröse a tavalyi év azonos időszakának eladási mutatóinak. Jelenleg a kínai a legnagyobb piac ebben a szegmensben, a gyártók közül pedig a Samsung áll az élen.
Ötszörösére, azaz 500%-kal nőttek a 4K TV-k eladási mutatói a tavalyi évhez képest. Az eladások több mint 60%-át Kína generálta az elmúlt negyedévben. A gyártók tekintetében pedig a Samsung áll az első helyen 36%-os részesedéssel.
A top gyártók között az LG birtokolja a második helyet (15%), a dobogó haramadik fokát pedig a Hisense-nek sikerült megszerezni 10%-kal. Őt követi a Sony egy kis lemaradással (9%), az ötödik pedig 6%-os részesedéssel a Changhong.
A televízió eladások összességében is növekedést mutatnak évről évre. Az előző negyedévhez képest világviszonylatban 4%-ot nőttek az eladások, és kimondottan az LCD TV-k eladásai 9%-ot ugrottak az elmúlt időszakban.
Paul Gagnon, a DisplaySearch globális televízió-kutatás részlegének igazgatója szerint az elmúlt néhány évben nehéz helyzetben volt a televízió üzletág, ám most a legtöbb régió tapasztalja azt a növekedést, melyet a harmadik negyedév hozott. A technológia az elmúlt években jelentősen fejlődött, a verseny is egyre szélesedett, utóbbinak köszönhetően pedig árak tekintetében is hozzáférhetőbbé válnak az emberek számára ezek az eszközök.
Forrás: Techspot.com; Kép: performvideo.com, youtube.com