Kapcsolódó cikkek
- 30 új pályával bővült a milliós letöltésű Sea Hero Quest mobiljáték! 2016. június 21.
- Négy sorsfordító applikáció, amelytől a világ egészségesebb lehet 2016. június 10.
- Két hét alatt egymillióan töltötték le a demenciakutatást segítő mobil játékot 2016. május 21.
- 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot 2016. május 10.
- Good Game - Több száz évnyi laboratóriumi kutatást válthat ki egy kétperces játék 2016. május 5.
- Magyar nyelvű mobilapp segíthet a gerincbántalmakon 2015. december 16.
- Minden újabb rendszerű androidos mobilra elérhető a Samsung S Health alkalmazása 2015. szeptember 18.
- Vedd rá magad a mozgásra! 2015. június 29.
- Szexuális aktivitás-figyelő funkcióval bővült az Apple HealthKit alkalmazása 2015. június 17.
- A videojáték károsítja az agy szürkeállományát 2015. május 25.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Kilenc Cannes-i oroszlánt nyert a Telekom demenciakutatást segítő játéka
Az idén a Cannes-i Nemzetközi Kreativitási Fesztiválon (Cannes Lions International Festival of Creativity), amely a legrangosabb eseménynek számít a hirdetési iparban, a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi kilenc díjnak örülhetett - egy arany, öt ezüst és három bronz Oroszlán - amelyeket a ’Sea Hero Quest’ nyert el.
A díjnyertes mobiljátékot a University College London, a University of East Anglia, az Alzheimer’s Research jótékonysági alap és a Glitchers játékfejlesztők partnersége keretében fejlesztették ki.
A Sea Hero Quest, amely új dimenzióba helyezte az adatgyűjtés lehetőségeit, hogy segítse a tudósokat a demencia elleni küzdelmükben, a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi legújabb kampányának a tárgya. A mindössze pár héttel ezelőtti globális megjelenés óta a játék letöltéseinek száma elérte az 1,6 milliót, a mezőnyben a magyarok több mint 130 ezer letöltéssel közvetlenül az USA után állnak, nagyjából egy szinten Nagy Britanniával. A közösen elért játékidő több mint 30 évet tesz ki, ezzel 4.500 évet is meghaladó hasonló jellegű laboratóriumi kutatás eredményeit sikerült létrehozni Az emberek térbeli tájékozódásáról végzett korábbi vizsgálatok legfeljebb 600 résztvevővel folytak, ezért a saját területén ez az adattömeg minden korábbit felülmúl.
Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom, a Deutsche Telekom márkáért felelős vezetője így kommentálta a hírt: „Elsöprő erejű és volumenű pozitív reakció érkezett a kezdeményezésre. Az embereket szerte a világon arra inspiráltuk, hogy letöltsék a Sea Hero Questet és játsszanak egy jó ügy érdekében. A játék 40 piacon került be a legjobb 20 közé az App Store-on és a Google Play-en, számos piacon pedig az első helyet vívta ki. Ez máris egy látványos sikere a kutatásnak és a tudománynak. De nem állunk meg ezen a ponton, éppen a múlt héten jelentettünk meg 2 új játékvilágot, amelyeknek az a céljuk, hogy a játékosok továbbra is megosszák az idejüket, ezzel segítve a demencia elleni küzdelmet.”
A Sea Hero Quest koncepcióját az a vágyunk motiválta, hogy lehetővé tegyük az emberek számára, hogy egy jó ügy érdekében játsszanak, a megvalósítás pedig úgy vált lehetségessé, hogy partnerséget kötöttünk a vonatkozó terület világszerte elismert szakértőivel. Mivel a felhasználók világszerte hetente 3 milliárd órát játszanak internetes és mobil játékokkal, a célunk nem csak ennek az erőnek a kihasználása volt, hanem az is, hogy ennél is tovább lépve a lehető legszélesebb közönséget érjük el, és elismerjük a mobil technológia mindennapi életben betöltött szerepét.
Jelenleg világszerte több 47 millió ember küzd demenciával, és a becslések szerint ez a szám 2050-re 135 millióra fog nőni. Sok demenciával élő ember számára az egyik első tünet, amit megtapasztalnak, a térbeli tájékozódás romlása lesz, mivel elveszítik azt a képességüket, hogy akár jól ismert helyeken és környezetben is el tudjanak igazodni. A Sea Hero Questet, amely globális mércét állított fel a tájékozódásunk vizsgálatában, széles körben az egyik kulcsfontosságú lépésnek tekintik a demenciát okozó betegségek új diagnosztikai tesztjeinek kidolgozásában.
Jason Romeyko (Saatchi & Saatchi), Prof. Dr. Michael Hornberger (University of East Anglia) és Hans-Christian Schwingen (Deutsche Telekom) a zsűri egyik tagjával