Kapcsolódó cikkek
- Új Smart TV szolgáltatásokat mutat be a Samsung a CES-en 2017. január 3.
- Fejlesztések a kijelzőtechnológiában 2016. február 22.
- Minden okos... 2016. február 11.
- Első a Samsung a digitális kijelzők piacán 2019. március 26.
- Megérkeznek Magyarországra a Samsung 2019-es QLED TV-i 2019. március 21.
- Itt vannak a Samsung legújabb QLED TV-i 2019. február 15.
- A Samsung bemutatta a jövő kijelzőjét a CES-en 2019. január 8.
- Már a magyarok is tévézhetnek 8K-ban az otthonukban 2018. október 19.
- Merülj el a valódi 8k felbontás világában 2018. szeptember 26.
- A Samsung Európába hozza a 8K élményt 2018. augusztus 30.
A Samsung elkötelezett a 8K iránt
A Samsung is támogatta az Insight Media által szervezett, immár harmadik alkalommal, idén a Millennium Times Square-en megrendezett éves QLED-csúcstalálkozót (8K Kijelző Csúcstalálkozó), melynek középpontjában a 8K technológia és annak jövője állt. Bemutatták a Samsung és egyéb iparági szakértők 8K kijelzőkre vonatkozó terveit, és szó esett arról is, hogy hogyan segítenek a mesterséges intelligencia felskálázási innovációi és a HDR10+ a 8K még szélesebb elterjedésében.
A csúcstalálkozót a kijelzőkre szakosodott Insight Media tanácsadó cég szervezte. A kivételes eseményen több mint száz, kijelzővel és berendezésekkel foglalkozó cég, videógyártók és a tech média képviselői vettek részt, Európából és az Amerikai Egyesült Államokból egyaránt. A jelenlévők nagy érdeklődést mutattak a filmkészítési, és a magas minőségű képátvitel-technológiák felé, mint az 5G hálózatok, valamint a filmes felszerelések és a képtömörítési lehetőségek iránt is.
Idén a QLED csúcstalálkozó központi témája a 8K technológia volt, az érdeklődők egy napon keresztül vehettek részt olyan 8K technológiával kapcsolatos előadásokon, mint a 8K és a piac jelenlegi helyzete, a 8K ökoszisztéma tartalmak, illetve a 8K-hoz kapcsolódó különféle technológiák.
A rendezvényen a 8K ökoszisztéma és piackutató vállalatok szakértői mellett a kijelző panelek és filmes felszerelések gyártói, a tartalomgyártás, valamint a tömörítési és átviteli technológiák és tudományos körök képviselői tartottak előadást a 8K felbontáshoz kapcsolódó technológiák újdonságairól és a jövő lehetőségeiről.
A 8K Szövetség is beszámolt tevékenységéről, a szervezet áprilisban tartotta első nyilvános szemináriumát a közvetítő felszerelésekkel foglalkozó amerikai NAB Show keretein belül. A Szövetség azon dolgozik, hogy tagjai számát a legfontosabb tévégyártókkal tovább bővítse és elősegítse a 8K technológia standardizálását, valamint az ökoszisztéma terjedését.
“Az 5G vezeték nélküli hálózatok terjedésével a 8K kijelzők piacán is jelentős bővülésre számíthatunk – mondta el Sonia Chen, a Samsung Kijelzők üzletágának amerikai marketingigazgatója. – Ebben különösen nagy szerepe lesz az Y-generációs vásárlóknak, akik jól ismerik a gyors internetkapcsolat és a magas minőségű megjelenítés előnyeit.”
Yung-Kyung Park professzor, az Ewha Női Egyetem Szín- és Design Kutatóintézetének vezetője legújabb kutatási eredményeit ismertette a találkozón - “Amikor ultramagas felbontású képeket nézünk, javul a képfelismerő képességünk.”
“A 8K kijelző nem a jövő technológiája – már elérhető: a felhasználók Japánban, valamint számos más régióban már könnyedén hozzáférhetnek – mondta Chris Chinnock, az Insight Media elnöke, az esemény egyik házigazdája. - A technológiai fejlesztések, valamint az iparági együttműködések gyorsan erősödnek és haladnak előre, a 8K-s tartalmak hiányával kapcsolatos aggodalmak ellenére. Az eseményen résztvevő szakértők iparági előrejelzése is kifejezetten pozitív.”
Az eseményen résztvevő vendégek, köztük akadémikusok, iparági szakemberek, valamint a sajtó képviselői örömmel fogadták a Samsung szándékát a 8K kijelző technológia előreviteléért, és értékelték a technológia QLED 8K TV-ken való bemutatását.
Hyogun Lee, a Samsung Electronics Visual Display Business ügyvezető alelnöke hisz a 8K TV elterjedésében, és kiemeli: “a 4K TV-k kapcsán hasonló aggodalmak merültek fel a tartalmak hiánya miatt, azonban ezek a kétségek eltűntek, miután a felhasználók megtapasztalták a valódi képi minőséget. A számukra legkiválóbb képminőség élményt a fogyasztók választják majd meg.”