Vezet az AOC a gaming monitorok piacán

Kütyü Magazin - 2021. január 13.

Az AOC a Context legfrissebb piaci adatai alapján, 2020 harmadik negyedévében a vállalat 27%-os piaci részesedésével az első helyen áll Európában a gaming monitorok (120 Hz és afelett) területén, így 2019 harmadik negyedévével összevetve továbbra is őrzi vezető pozícióját.

Továbbá az IDC Quarterly Gaming Tracker Q2 2020 jelentése szerint a gaming monitorokat tekintve a világon az AOC rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel (20%). A definíciójuknak megfelelően gaming monitornak azok a kijelzők nevezhetők, amelyek 100 Hz-es vagy ennél nagyobb képfrissítési sebességgel rendelkeznek, így gyorsabb és simább játékélménnyel segítik hozzá a versenyjátékosokat a győzelemhez.

Hatalmas gaming monitor portfóliójával, amelyben megtalálhatók 21,5 hüvelyktől akár 49 hüvelykig terjedő méretek, számos képarány (16:9, 21:9, 32:9), Full HD, Ultra HD és ennél nagyobb felbontások (5120x1440), akár 240 Hz képfrissítési sebességek és 0,5 ms reakcióidők, az AOC minden árkategóriában és minden igényhez kínál gaming monitorokat.

AOC AGON AG493UCX: kivételesen szuper-széles 49 hüvelykes gaming képernyő, 120 Hz, 1 ms MPRT-vel, AMD FreeSync Premium Pro funkcióval, USB-C bemenettel és KVM kapcsolóval

 

Az elmúlt negyedévben rohamosan bővült a gaming monitorok piaca, az előző év azonos negyedével összevetve 126%-kal nőtt az értékesített gaming monitorok volumene.

Az AOC nem újonc ezen a területen és érti a gémerek szenvedélyét és vágyait, hiszen már 2014-ben piacra dobta első gaming monitorát és 2016-ban megjelent prémium gaming márkája az AGON. Az AOC partnerségre lépett a sikeres e-sports szervezettel, az G2 Esports-szal és Európa-szerte számos gaming eseményt szponzorált, mint például a Red Bull és az ESL tornák, bizonyítva ezáltal, hogy a gaming monitorai a legelitebb gémer ikonok kezeiben is méltók a versenyszintű bevetésre.

 

Az AOC hatalmas sikeréhez hozzájárult a tavaly piacra dobott és díjnyertes G2 sorozat, amely kivívta a gémerek elismerését és számos díjat nyert, például a 24 hüvelykes, 144 Hz képfrissítési sebességű és élénk színeket nyújtó IPS panellel rendelkező 24G2U modell elnyerte a „Legjobb Gaming Monitor“ és a „Legjobb Kedvező Árú Gaming Monitor“ elismerést.

Európában az AOC a 2019 harmadik negyedéves 23%-ról 2020 harmadik negyedévére 27%-ra, tehát egy év alatt 4%-kal, az előző negyedévvel (2020 második negyedév) pedig 6%-kal növelte vezető piaci részesedését. Ez a nagyszerű siker az AOC eladott monitorainak mennyiségében is megmutatkozik, amely egy év alatt 167%-kal emelkedett, amíg a teljes piac növekedése ebben az időszakban 126% volt. A legtöbb európai országban az AOC elérte a piacvezető pozíciót és néhány országban megdöbbentő 49%-os piaci részesdést tudhat magáénak. 18 országban/régióban az AOC piaci részesedése jelentősen meghaladja a 25%-ot a gaming monitorok területén, tehát minden negyedik értékesített monitor az AOC-tól érkezik.

„A legutóbbi negyedévben értük el a legnagyobb volument, amit valaha gaming monitorokból Európában értékesítettünk, ezért hatalmas köszönetet mondunk a vevőinknek. Az egész világban is ugyanez a trend érvényesül, így a világpiacon is vezető gaming monitor márkává léptünk elő. Hétköznapi AOC Gaming és prémium AGON márkái keretein belül az AOC folyamatosan fejleszti a legmodernebb gaming monitorait és a gaming monitorok területén továbbra is mi vagyunk a vevők első számú választása“, mondta Stefan Sommer, európai marketing és üzletvezetési igazgató.

Stefan Sommer, európai marketing és üzletvezetési igazgató

Magyarországon a gaming monitorok piaca 2020 harmadik negyedévében az előző év hasonló időszakához képest erős 124%-kal növekedett, de ezen időszakban lenyűgöző 518%-kal az AOC felülmúlta ezt a növekedést. Az előző negyedévvel összevetve az AOC 7%-kal növelte piaci részesedését és 2019 harmadik negyedévéhez képest a növekedés hihetetlen 26%, így 2020 harmadik negyedévében elértük a 41%-os piaci részesedést és a negyedik helyről az első helyre léptünk előre a piacon.

„Magyarországon a gaming monitorok piacán hihetetlenül gyors felfutás látható és a nehéz időszak ellenére az értékesítési volumenünk szinte kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a piac. A gaming monitorok területén a piaci részesedésünk meghaladja a 40%-ot, ezért meg szeretnénk köszönni magyar vásárlóinknak a belénk vetett bizalmat“, mondta Jiri Dubina, értékesítési igazgató, AOC & MMD Közép- és Kelet-Európa.

 

Jiri Dubina, értékesítési igazgató, AOC & MMD Közép- és Kelet-Európa

 

Vissza