Kapcsolódó cikkek
- Xiaomi Pay-fizetési lehetőség a K&H-nál 2022. április 5.
- Hogyan segíti a modern technika az egészséges életmódot? 2022. március 28.
- Vadonatúj viselhető eszközök a Xiaomitól 2022. március 16.
- Futóknak szánja legújabb okosóráját a Huawei 2022. március 13.
- Új Szuperkészülék-koncepciót mutatott be a Huawei 2022. március 1.
- Klasszikusokat idéző dizájn 2021. november 27.
- Fizikai és mentális egészségünk is súlyosan romlott a járvány miatt 2021. október 8.
- Megvan az év legjobb okosórája 2021. szeptember 2.
- Négyezer kilométerig bírja a HUAWEI új okosórája 2021. augusztus 7.
- A huawei okosóráján mozgókép, videó, vagy akár játék is beállítható óraszámlapként 2021. július 28.
Legfrissebb híreink
- Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
A magyarok 60 százaléka fordulna orvoshoz az okosórája adatai alapján
A magyar emberek 60 százaléka fordult már, vagy fordulna a jövőben orvoshoz az okoseszközökből nyert baljós információk alapján – mutat rá a Huawei Technologies Hungary megbízásából készült reprezentatív kutatás. A felmérés szerint a válaszadók háromnegyede megbízik az okosórája vagy okoskarkötője méréseiben, 42 százalékuk legalább hetente, közel egyharmaduk pedig naponta ellenőrzi az eszközök által mért egészségügyi adatokat. A megkérdezettek mintegy háromnegyede tekint az okoseszközökre hasznos társként az egészségmegőrzés, illetve sportolás során, a felhasználók majd fele pedig állítja, hogy pozitív változást érez az életében az eszközök használatának köszönhetően.
Megugrott a viselhető okoseszközök – okosórák, okoskarkötők – iránti kereslet az elmúlt két évben. A Huawei megbízásából készült reprezentatív kutatás* szerint a nevezett időszakban a válaszadók harmada vásárolt ilyen eszközt azért, hogy nyomon kövesse egészségügyi adatait. Az elmúlt évtizedben dinamikusan fejlődő eszközökre ma már a válaszadók 88 százaléka tekint hasznos társként az egészségmegőrzés, illetve sportolás vagy fitnesztevékenység során. Ezzel együtt az okoseszközök által szolgáltatott információk is egyre nagyobb jelentőséget kapnak: a megkérdezettek több mint háromnegyede – a fiatalabb korosztály és a felsőfokú végzettségűek még ennél is nagyobb arányban – bízik meg az eszközök által mért adatokban, noha azok nem tekinthetők orvosi diagnosztikai eszköznek.
A növekvő bizalmat jelzi, hogy a válaszadók 60 százaléka fordult már, vagy elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben orvoshoz fordulna az okoseszközéből nyert információk alapján – például nem megfelelő pulzusszám, vagy esetleg tartósan gyenge alvásmintázat miatt. A férfiakra jellemzőbb, hogy orvoshoz fordulnának ilyen esetben, mint a nőkre (64, illetve 57 százalék).
A felmérés során az is bebizonyosodott, hogy az okosórák, okoskarkötők egyre fontosabb szerepet játszanak az egészséges, tudatos életmód kialakításában és fenntartásában, ami a többi között az okoseszközök funkcióival kapcsolatos elvárásokban is megnyilvánul. A kutatás szerint a válaszadók sorrendben a pulzusmérést (70 százalék), a vérnyomásmérést (65 százalék) és a lépésszámlálást (61 százalék) keresik leginkább a viselhető okoseszközük kiválasztásakor, a válaszadók mintegy fele pedig az alvásminőségét is szeretné a készülékek segítségével követni.
Az egészséges, tudatos életmód fenntartásában az okosórák által rögzített adatok kielemzésére használt okostelefonos applikációk is egyre fontosabb szerepet kapnak. Ezek közül a legtöbb válaszadó valamilyen egészségügyi adatot rögzítő appot használ (28 százalék), amelyet a futóapplikációk (26 százalék) követnek, de népszerűek az egészséges étkezést segítő (14 százalék) és meditációs appok (8 százalék) is. A válaszadók több mint fele használ valamilyen egészségügyi vagy fitnesz vonatkozású mobilapplikációt. A kutatás rámutatott arra is, hogy a 18-39 éves korosztály, azon belül a férfiak a legnyitottabbak az egészségprevenciót támogató alkalmazások használatára.
Az okoseszközök és az egészségtudatos életmód összefonódását mutatja az is, hogy a válaszadók majdnem fele legalább hetente megnézi eszköze egészségügyi funkcióit, egyharmada naponta, 20 százaléka pedig naponta többször is rápillant okosórájára vagy okoskarkötőjére. A folyamatos monitoring ráadásul megtérülni látszik, ugyanis a válaszadók 42 százaléka érez pozitív változást mindennapi életében a viselhető okoseszközök használatának köszönhetően. A kutatás szerint leginkább a 18-39 éves korosztály érez így, a korcsoport válaszadóinak több mint fele számolt be kedvező változásról a készülékek jóvoltából.
Rohamosan fejlődnek az okoseszközök
„A Huaweinél az elmúlt évben 90%-os növekedést tapasztaltunk a viselhető okoseszközök értékesítése terén Magyarországon, a termékek iránti megnövekedett igényt pedig a kutatásunk is alátámasztja” – mondta el Thomas Liu. A Huawei fogyasztói üzletágának magyarországi vezetője hozzátette: „Azt látjuk, hogy a viselhető okoseszközök egyre nagyobb szerepet játszanak az egészségmegőrzésben, gyakorlatilag digitális asszisztenseinkké és társainkká váltak. A legújabb okosóráink például a megtett lépésszám és stresszint mellett folyamatosan figyelik a szívritmust és jelzik, ha abnormális értéket vagy szívritmuszavar kockázatot érzékelnek.” A vállalat első, kifejezetten futók számára készült okosórája, a WATCH GT Runner mindemellett az iparági sztenderd fölötti precizitással – öt ütéspontossággal –, mintegy 96 százalékos pontossággal méri a pulzust, illetve a futó teljesítménye alapján képes megjósolni a várható regenerációs időt, és meghatározni a tejsavküszöböt is – emelte ki Thomas Liu.
A technológia gyors előrehaladásának és a modern életmód változó igényeinek megfelelően a Huawei folyamatosan fejleszti, és a legújabb innovációkkal szereli fel a viselhető okoseszközeit: tavaly év végén Kínában már bemutatott egy olyan okosórát is, amely vérnyomásmérő funkciót is kapott.
___________________
* A felmérést 2022. márciusában online adatfelvételi módszerrel Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív.