Kapcsolódó cikkek
- Az Apple 60 millió dollárt fizetett az iPad márkanév kínai használatáért 2012. július 3.
- Ultrapixel kamera a középmezőnyben – HTC 606w 2013. április 18.
- Perek és médiaössztűz az Apple ellen Kínában 2013. március 29.
- Tim Cook: Kína az Apple legnagyobb piaca lesz 2013. január 12.
- GooPad mini - 99 dolláros iPad mini másolat Android alapokon 2012. október 26.
- Ázsia legnagyobb Apple Store-ja nyílik Pekingben 2012. október 19.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Pornográf tartalmak miatt támadják az Apple-t Kínában
Pornográf tartalom szolgáltatásával vádolja az Apple-t a Zsenmin Zsipao kínai pártlap, mely csütörtöki számában a vállalattal szembeni növekvő elégedetlenségről cikkezik.
A hivatalos kínai média az elmúlt hetekben többször is "szájára vette" az amerikai Apple-t, mintegy "kampányt hirdetve" a vállalat hírnevének megtépázására. A fogyasztói jogok védelmével foglalkozó, szokásos éves adásban március közepén a kínai központi televízió (CCTV) a vállalat kettős gyakorlatára mutatott rá, mely szerint a sérült iPhone-hátlapok cseréjénél Kínában fizetésre kötelezik a vásárlókat, miközben külföldön ingyenes a tranzakció. A "médiaháború" a Zsenmin Zsipao hasábjain folytatódott, ahol az újság "arrogánsnak" nevezte a vállalatot, s annak a felmerült kritikákra való válaszát hiányolta. Az újság szerint a kettős mércét illető vádakat követően az Apple mindössze egy "semmitmondó és önfényező" 200 szavas közleményt hozott nyilvánosságra honlapján, nem kért bocsánatot és a gondra nem kínált megoldást. A bocsánatkérésre végül április elején megtörtént, Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a cég honlapján kínai nyelvű közleményében kért elnézést.
A Zsenmin Zsipao csütörtöki számában hosszú cikkben részletezi az esetnek a kínai vásárlókra gyakorolt hatását. A lap azt állítja, a botrány után az Apple megítélése az újság által végzett közvélemény-kutatásban részt vevők 60 százaléka szerint romlott, 80 százalékuk elítéli a kettős mérce használatát, s csaknem egyötödük állítja azt, hogy nem vásárol többet a cég termékeiből. A Zsenmin Zsipao a fogyasztói jogok erősítését és a jogi környezet javítását szorgalmazza.