Kapcsolódó cikkek
- Nokia Lumia 620 a Telenornál 2013. március 7.
- Telenor: 2013-ban jön a Firefox-mobil 2013. február 25.
- D-Link EyeOn Baby Camera: az újgenerációs babafigyelő 2013. november 27.
- RAW támogatás és natív sorozatfelvétel funkció jön Androidra 2013. november 26.
- Új D-Link Cloud ShareCenter – az alkalmazásokkal tuningolható adattároló 2013. november 26.
- Okostelefon Akadémia 4.0: középpontban a keresés 2013. november 26.
- Ingyenes zenei játék Lumia készülékekre 2013. november 22.
- Alkalmazásokkal a még örömtelibb karácsonyért 2013. november 20.
- Alkalmazás segít eligazodni a Samsung nyomtatói között 2013. november 20.
- Kényelmes megoldás karácsonyi vásárláshoz – Shopalike 2013. november 19.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Telenor Okostelefon Akadémia – fókuszban a keresés
A hagyományos keresés határai már réges-régen kitágultak, az online világ pedig teljesen a feje tetejére állította a folyamatot. Olyan távlatokat nyitott meg előttünk az internet nyújtotta keresés, melyről korábban elképzelésünk sem volt. Az okostelefonok pedig végképp átformálják, új kontextusba helyezik eddigi szokásainkat, tapasztalatainkat.
A Telenor idei utolsó Okostelefon Akadémiájának előadói a „keresés” világába engedtek betekintést a több száz fős érdeklődő közönségnek november 27-én a VAM Design Centerben. Nyitó előadásában Jóföldi Endre, a Precognox ügyvezetője, a kereses.blog.hu szerzője a kontextus alapú keresésről szólva arra világított rá, hogy a keresés sok szempontból átalakulóban van, hiszen az okos eszközök ma már képesek arra, hogy például tartózkodási helyünkből, mozgásunkból vagy akár korábbi használati szokásainkból kikövetkeztessék, milyen válaszokra van szükségünk, és azokat akár kérdés nélkül is felkínálják nekünk.
Még a Google sem mindenttudó
A Google adatai szerint világszinten havonta 100 milliárd keresést indítanak rendszerükben, aminek 15%-a új keresés, azaz olyan kérdés, amit más, korábban még nem tett fel az Google rendszereiben. Ugyanakkor nincsen minden feltett kérdésre releváns válasz az interneten. Az okostelefonokra fejlesztett piackutatási módszerek a felhasználói közösség által nyújtott információk alapján akár – a felhasználók hétköznapi tevékenységeivel is - hozzájárulnak ahhoz, hogy eddig nem létező válaszok szülessenek, és a keresők a későbbiekben addig nem ismert, releváns találatokat biztosítsanak.
Az Okostelefon Akadémián Pintér Róbert, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. mobil kutatásvezetője a piackutatás okostelefonos vonatkozásairól beszélve elmondta, hogy Magyarországon az emberek 47%-a rendelkezik már okostelefonnal, és egyre többen telefonjukon válaszolnak az online kutatási kérdőívekre. A készülékekben lévő mérőműszereknek köszönhetően pedig további új lehetőségek kínálkoznak a piackutatók számára. Lehetőség van például a helymeghatározáson alapuló kutatások és más, a mobil kontextusból következő értékes információk gyűjtésére úgy, hogy ez nem ad plusz feladatot a válaszadók számára.
Adom az adatom
Pintér Róbert arra is kitért, hogy a felhasználók részéről esetenként aggályokat vet fel, ha a mobilon keresztül a kutatók „beköltöznek” a zsebükbe. A szakember szerint a válaszadók bizalma nélkül nincs tartósan üzemeltethető kutatási rendszer, ezért el kell oszlatni az adatbiztonsággal kapcsolatos aggályokat, amire a kutatócégek transzparens módszertana lehet az egyik eszköz.
Szerinte „amikor az emberek az interneten keresnek, akkor alapvetően egy kérdést tesznek fel, amire választ várnak. Mivel nem létezik minden kérdésre válasz, a felhasználók a maguk által szolgáltatott adatokkal közösen hozhatnak létre új válaszokat, ami a későbbiekben releváns találatként jelenik meg mások számára az interneten.” A tervek szerint az eNet 2014-től partnereivel közösen Magyarországon elsőként elindítja a VeVa (Véleményem Van!) nevű okostelefonos alkalmazást, amelynek eredményei már hozzájárulhatnak az új találati eredmények generálásához is.
Az Okostelefon Akadémia előadói a továbbiakban könnyedebb témákkal, a társ- vagy befektető keresésről, az elveszett mobil megtalálásának esélyeiről osztották meg a legújabb megoldásokat a közönséggel. Az Okostelefon Akadémián a korábbi alkalmakhoz hasonlóan a mobilgyártók – az Alcatel, az ASUS, a Huawei, az LG, a Microsoft, a Nokia, a Samsung és a ZTE – is jelen volt készülékújdonságaival. A látogatók megismerkedhettek több, keresésre épülő, magyar fejlesztésű alkalmazással is: az Appinvent, a CVOnline, a FindDroid, a HelpAPP, az Olcsóbbat, a SmartShopper, a Taxi Most, Traffihunter és a Vigyél Haza appokkal.
Cél az Okostelefon Akadémia sorozattal
A Telenor célja Okostelefon Akadémia sorozattal, hogy nyitott hangulatú rendezvényeken közérdekű, az egyre bővülő okostelefon-felhasználói kör számára releváns, előremutató témákat mutasson be. Ennek szellemében invitálja előadónak a szakterületek hiteles szakembereit, biztosít bemutatkozási lehetőséget hazai fejlesztőcsapatok számára és kínál alkalmat a vendégeknek, hogy kérdéseiket, észrevételeiket közvetlenül a szakemberekkel vitathassák meg.