Több Sony termék is kapott Red Dot Design Award elismerést

Kütyü Magazin - 2014. március 25.

Idén 61 éves a Red Dot Design Awards, amely világ legnagyobb és leginkább elismert termék formatervezési versenye. Több Sony termék is kapott Red Dot elismerést, többek között az Xperia Z Ultra és a Smartwatch 2 is. Összesen 14 termék let díjazott.

A Red Dot díjakkal a legkifinomultabb dizájnnal rendelkező eszközöket ismerik el világszerte. Így a Sony számára különösen megtisztelő a tény, hogy idén mind az Xperia Z Ultra okostelefon, mind az okostelefonra szerelhető Smart Lens QX fényképezőgép termékcsalád a Red Dot ‘Best of the Best’, azaz a ‘Legjobbak legjobbja’ díját nyerte el.

Naoe Kaneta és Takahiro Tsuge, az Xperia Z Ultra és a QX termékcsalád megalkotásában résztvevő formatervezők úgy nyilatkoztak az elismeréssel kapcsolatban, hogy ez egy további megerősítés, hogy az Xperia termékcsalád egyik jelentős erőssége a formatervezésben rejlik.

Tsuge hozzátette a QX sorozat kapcsán, hogy formatervezése hatalmas kihívás volt számukra, ám szerencsére sikeresen teljesítették, melyet most díjjal is jutalmaztak.

Smart Lens QX

A 2014. évi verseny nevezései 53 országból érkeztek, és a nevezettek csupán 1,5%-a nyerhette el az áhított díjakat. Az idei évben alábbi Sony termékek nyertek díjat: 

Red Dot: Best of the Best – ‘Legjobbak legjobbja’:

  • Xperia Z Ultra
  • DSC-QX10 / QX100 

 

Red Dot:

  • Xperia Z1
  • Xperia M
  • Xperia C
  • VAIO Fit 13A multi-flip PC
  • VAIO Tap 11
  • HDR-MV1 Zene- és videofelvevő
  • HMZ-T3W / HMZ-T3  személyi 3D lejátszó
  • Alpha7 / Alpha 7R cserélhető objektíves fényképezőgép
  • NW-W274S vízálló sport Walkman
  • NW-ZX1 Walkman
  • SH800 / SP6800Cell Sorter / Spektrum analizátor 

 

Red Dot: Honorable Mention

  • Smartwatch 2

 

A Sony formatervezése

Az első Sony Design Központ 1961-ben Tokióban jött létre. A vállalat formatervezői azóta is törekednek arra, hogy olyan innovatív termékeket fejlesszenek, melyek megfelelnek a kiemelkedő teljesítmény, az egyszerű használat és a szemet gyönyörködtető megjelenés kritériumainak, miközben magunkon viselik a Sonyra igazán jellemző megkülönböztető jegyeket. Az évek alatt – a vállalat stratégiájával összhangban – a formatervezést a Sony globálisan kezeli. Így a világ különböző pontjairól származó dizájnerek és hátterük aktív szerepet játszik a fejlesztésben. A vállalat formatervezési központjai az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Szingapúrban és Kínában található. 

 

 

Vissza