Kapcsolódó cikkek
- Magyar vállalkozás egy amerikai fejlesztői workshopon 2014. május 20.
- Hatósági engedélyt kapott a finom mozdulatokra is képes Deka Arm robotkar 2014. május 13.
- Továbbfejleszti a Samsung a Galaxy S5-öt? 2014. április 29.
- 64 hozzáférési pontot menedzsel egyszerre az új kontroller 2014. április 23.
- Felszámolja a Facebook a spamereket 2014. április 17.
- A Windows is autóba ülne 2014. április 14.
- StoreDot: telefontöltés akár 30 másodperc alatt 2014. április 9.
- Újabb részletek a Project Aráról [Videó] 2014. április 7.
- Új headset kiegészítő PS4-hez – a virtuális valóság élményével 2014. március 20.
- Okosóra LG-módra – G Watch Android Wear rendszerrel 2014. március 19.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Elektromos kisautó a Széchenyi István Egyetemen
A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) háromnapos szakmai workshopot rendezett, ahol többek között az egyetem vezetői bemutatták saját fejlesztésű, elektromos kisautójukat, a SZEIectrat is.
Az Egyetemen működő Járműipari Kutatóközpont háromnapos szakmai workshopot rendezett Workshop on Design, Simulation, Optimization and Control of Green Vehicles and Transportation címmel.
Az egyetem a workshop alkalmával bemutatta saját hajtásrendszerű, elektromos kisautóját, a SZElectrat. A járművet a legkorszerűbb kommunikációs eszközökkel szerelik fel valós környezetben végzett további kutatásokhoz. A négykerekes, kétszemélyes jármű győri egyetemen kifejlesztett 15kW teljesítményű hajtórendszere állandó mágneses szinkronmotorból, korszerű motorvezérlésből, lítium akkumulátor csomagból és központi járműirányításból áll.
A tervezett teljesítmény mintegy 80 km/h névleges végsebességet biztosít a kb. 340 kg saját tömegű autónak, az alacsony sebességtartományban kiváló gyorsító képességgel. A jármű kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható, így rövidtávon jól használható a mindennapokban. Az autó jelenleg 3 kWh akkumulátor csomaggal rendelkezik, így hatótávolsága 50-80 km. Nagyobb akkumulátorral – aminek befogadására a jármű fel van készítve - 180-250 km megtételére alkalmas.
SZEIectra
A jármű építésének célja a saját fejlesztésű villamos hajtáslánc, akkumulátor csomagok, vezérlőelektronikák és irányítórendszerek kipróbálása a forgalomban. A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer az Egyetem nyitott fejlesztése, amely lehetővé teszi fejlett idegen technikák csatlakoztatását a hajtás- és irányításrendszerhez.