Kapcsolódó cikkek
- Világszerte rendelhető a Xiaomi Mi 4i 2015. június 5.
- Okosautó gyár nyílt Szombathelyen 2015. május 26.
- Ismét egy olcsó, jó felszereltségű telefont dob piacra az Elephone 2015. május 22.
- Nyáron már élesben bizonyíthatnak a Google önvezető autói 2015. május 19.
- Eddig négy balesetük volt a Google autóknak 2015. május 14.
- Már nem jelentős a növekedés a kínai mobilpiacon 2015. május 13.
- A OnePlus május 28-án mutatja be a HydrogenOS-t Kínában 2015. május 12.
- Az Apple ismét átveheti a vezetést a kínai piacon 2015. május 7.
- Hivatalos a ZTE Nubia Z9 2015. május 7.
- Mennyit kóstálhatnak majd a fém borítású Oppo R7 mobilok? 2015. május 4.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Kínában kezdik meg útjukat a Baidu vezető nélküli autói
Az év második felében piacra kerül a kínai Baidu által jegyzett, teljes mértékben kínai fejlesztésű vezető nélküli gépkocsi, amely minden szükséges teszten és próbavezetésen is túl van.
Az autót magát nem a Baidu, hanem Vang Csin vezérigazgató-helyettesének elmondása szerint a vállalat tervei alapján hazai autócégek gyártják, a „kínai Google”-ként is emlegetett internetes keresőóriás a járműt vezérlő technológiáért felel. Vang Robin Li vezérigazgató szavait erősítette meg, aki hivatalosan nem jelentette be az időpontot, korábban csupán utalt a 2015-ös lehetőségre.
A vezető nélküli autót a legújabb technológiákkal szerelték fel, így az statisztikaelemzésre, hely- és iránymeghatározásra, sőt a Baidu Brain nevű, húszmilliárd paraméter tárolására alkalmas fedélzeti komputere révén bizonyos fokú „gondolkodásra” is képes lesz.
A mesterséges intelligenciának és fejlett érzékelő-rendszerének köszönhetően a Baidu autója képes lesz közlekedési jelzések értelmezésére, hangalapú utasítások követésére és az utak állapotának felmérésére is. Az adatok kielemzése után az autó maga dönt az optimális útvonalról és határozza meg a megfelelő sebességet. A legmagasabb fokú biztonság garantálására a jármű radart, lézert, kamerát és a Baidu térképes navigációs rendszerét, a Baidu Mapet is használja majd.
A cég saját állítása szerint teljes mértékben felkészült a jármű piaci debütálására, az a szükséges próbateszteken is túl van, és az utakon is bizonyított már.
Az autók áráról egyelőre nem tudni, a Baidu mindezidáig annyit közölt: a fejlesztésre egymilliárd jüant, vagyis 46 milliárd forintot fordított, s vezető nélküli autók mellett ugyanilyen biciklik kifejlesztésén is dolgozik, melyek szintén idén, év vége felé várhatók.
A Baidu nem az egyetlen kínai cég, mely az úttörő járművek fejlesztésében lát piaci lehetőséget: az e-kereskedelmi óriás, az Alibaba a sanghaji SAIC autóiban kísérletezik saját technológiáinak emberi beavatkozást nem igénylő hasznosításával.