Kapcsolódó cikkek
- Letiltja keresőjében a Google a „bosszúpornó” oldalak képeit 2015. június 23.
- 8K-s videotartalmak érkeznek a YouTube-ra 2015. június 11.
- Kínában kezdik meg útjukat a Baidu vezető nélküli autói 2015. június 11.
- Az óceánok mélyén barangolhatunk a Google Street View-val 2015. június 9.
- A Google leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat 2015. június 8.
- Digitális ruhatáron dolgozik a Google és a Levi’s 2015. június 5.
- „Google, hívj egy kocsit!” – okosóra alkalmazások Androidra 2015. június 3.
- Új biztonsági és adatvédelmi központ a Google szolgáltatásaihoz 2015. június 2.
- 10% felett jár a Lollipop 2015. június 2.
- Google Photos – korlátlan, ingyenes fénykép és videotárhely 2015. június 2.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Élesben teszteli legújabb önjáró autóit a Google
A Google cég már élesben teszteli legújabb robotautóit a kaliforniai Szilícium-völgyben lévő főhadiszállása környékén.
Az apró, kétüléses robotkocsik most először bukkantak fel a közúti forgalomban azóta, hogy az internetóriás több mint egy évvel ezelőtt bemutatta vezető nélküli autóinak új generációját. Az új modellt korábban egy San Franciscóhoz közeli volt légitámaszponton tesztelték.
A vállalat májusban jelentette be az éles tesztek megkezdését, de csupán a héten árulta el, hogy az akár 40 kilométeres óránkénti sebességre is képes járművek már a kaliforniai Mountain View-ban lévő irodája környékén róják az utakat.
Az új modelleket úgy tervezték, hogy kormánykerék és fékpedál nélkül működjenek, ugyanakkor az első éles teszteken még felszerelik ezekkel az autókat, amelyekben biztonsági sofőr is lesz, hogy egy esetleges vészhelyzet esetén átvegye az irányítást.
A Google tavaly azon reményének adott hangot, hogy mostanra már 100 prototípusból álló flottája lesz, ám eddig mindössze 25 járművet épített meg. Ezek mind megkapták az engedélyt a cég irodája környékén zajló közúti forgalomban való részvételre.
A Google reményei szerint a sikeres teszteket követően a cég megkapja az engedélyt a kormánykerék, a fékpedál és a biztonsági sofőr eltávolítására. A vállalat vezetői továbbá azt remélik, hogy a technológiájukat használó robotautók már az évtized végére csatlakoznak a mindennapos közúti forgalomhoz.
A Google robotautóinak korábbi modelljei 13 kisebb baleset részesei voltak az elmúlt hat évben és a vállalat szerint mindössze egyetlen alkalom volt, amikor robotautó idézte elő az ütközést.