Kapcsolódó cikkek
- Még ebben a hónapban érkezik a Huawei első okosórája Európába 2015. szeptember 2.
- Force Touch kijelzővel debütált a Huawei Mate S 2015. szeptember 2.
- Az Apple és a Xiaomi is tör előre a világpiacon 2015. augusztus 31.
- Az autók lesznek az új okoseszközeink 2015. augusztus 25.
- Az idei év legjobb okostelefonja a Huawei P8 lett 2015. augusztus 17.
- A Samsung uralja a mobilpiacot, a Huawei pedig Kínában vezet 2015. július 22.
- Százmillió okostelefont adna el idén a Xiaomi 2015. március 26.
- A Huawei birtokolja a magyar okostelefon-piac 6%-át 2014. december 15.
- Jelentős növekedés a Huaweinél 2014. július 29.
- Folyamatosan növeli forgalmát és nyereségét a Huawei 2013. április 9.
Legfrissebb híreink
A dobogó első fokát szemelte ki magának a Huawei
A lassuló gazdasági növekedés környezetében is bőven versenyképes az okostelefon ágazat, és ez a Huawei malmára hajtja a vizet.
ichard Yu, a Huawei lakossági üzletágának az igazgatójának elmondása szerit a gazdaság lehűlése kedvez nekik, mivel túl sokan versenyeznek a piacon. Erről a berlini IFA szórakoztató elektronikai vásáron beszélt a Wall Street Journal lapnak adott interjúban. Azt is hozzátette, hogy a Huawei Technologies Co. okostelefon és más felhasználói készülékeladásai jól tartják magukat Kínában, globális szinten pedig a felhasználói készülék üzletág értékesítési árbevétele jövőre 30 százalékkal, több mint 20 milliárd dollárra emelkedik.
A sencseni Huawei Technologies Co. az idei második negyedévben lépett előre a harmadik helyre a legnagyobb okostelefon gyártók világranglistáján a listavezető Samsung Electronics Co. és a rangsorban második Apple Inc. mögött. Az idén 425 milliós forgalmúra becsült kínai okostelefon piacon pedig a Samsungot megelőzve eladásai az első félévben 39 százalékkal 48,2 millióra emelkedtek, míg legnagyobb belföldi versenytársa, a Xiaomi Corp. ezalatt 34,7 millió készüléket értékesített.
A Huawei okostelefon piaci stratégiáját a prémium kategóriás készülékek értékesítési részarányának növelésére alapozza. Yu szerint technológiájukkal már megelőzték versenytársaikat, márkájuk felépítése azonban időt vesz igénybe. Logikus lépésnek nevezte a prémium szegmens megcélzását azt követően, hogy a Huawei éveken át olcsó árfekvésű készülékeket szállított mobil hálózati üzemeltetőknek, amelyeket azok saját márkájuk alatt értékesítettek.
Úgy véli, hogy a prémium kategóriás készülékek jövedelmezőbbek, így nagyobb összegeket tudnak majd kutatás-fejlesztésre is fordítani. Bár konkrét adatokról nem beszélt, hangsúlyozva ugyanakkor, hogy marketing kiadásait a cég nem kívánja drasztikus mértékben növelni.
Richard Yu jelezte, hogy a Huawei célja 2-5 éven belül átvenni a vezetést az okostelefonok világpiacán. „Másodiknak lenni nem a mi vállalati génünk”– mondta, hozzátéve, hogy „ahogy ma az Apple új modelljeit várják a felhasználók, úgy fognak várni a Huawei új modelljeire is”.