Kapcsolódó cikkek
- Hangvezérelt okosotthon rendszert mutatott be az ABB 2015. szeptember 9.
- Töltsd az iPhone-t a farzsebedben! 2015. augusztus 6.
- Okosotthon szoftveren dolgozik az ABB, a Bosch és a Cisco 2015. május 14.
- Gyorstöltési funkció az LG G4-gyel 2015. május 12.
- Rádióhullámokkal tölti a telefont egy új tok 2015. május 5.
- Hamarosan a kijelzőn keresztül is töltődik a telefonunk 2015. április 27.
- Pótelemes óraszíj az Apple Watchhoz 2015. április 21.
- Már az Apple Watchhoz is készült aksiturbó 2015. március 23.
- Hamarosan érkezik az első Apple által hitelesített dual-töltő 2015. február 16.
- Új Apple kiegészítők a CES-en 2015. január 5.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Elektromos buszokhoz szánt gyorstöltő az ABB-től
Az ABB bejelentette gyorstöltő rendszerét. A buszokhoz tervezett megoldást ipari szabványok alapján tervezték, és a maga 4-6 perces töltési idejével biztosítja a folyamatos buszközlekedést.
Az ABB olyan automatizált gyorstöltő rendszert hoz forgalomba, melynek köszönhetően az elektromos városi buszok a hét minden napján 24 órán át közlekedhetnek, így lehetővé válik az emissziómentes városi buszközlekedés megteremtése. A járműtetőre telepített automatizált csatlakozással és jellemzően 4-6 perces töltési idővel rendelkező rendszer könnyen beilleszthető a meglévő buszjáratok hálózatába, melyek végpontjain, végállomásain, járműtelepein és/vagy közbenső megállóiban gyorstöltőket építenek ki. A 150, 300 vagy 450 kW töltési teljesítményű moduláris kialakítású rendszer néhány perc alatt bármilyen típusú buszt képes feltölteni annyi energiával, amennyivel az adott jármű egész nap folyamatosan közlekedhet belvárosi útvonalán.
A légszennyezés szintjének növekedésével, és a lakosság tiszta közlekedés iránti elkötelezettségének erősödésével az elektromos városi buszok kiváló lehetőséget kínálnak a városi életminőség javítására, illetve alkalmazásukkal csökkenthetők az üzemeltetési költségek is. Az ABB automatizált gyorstöltő rendszere megoldja az emissziómentes elektromos buszok szélesebb körű elterjedésével kapcsolatos főbb problémákat: így a hosszú töltési idő és az egy feltöltéssel megtett rövid távolság okozta gondok már a múlté.
Nemzetközi ipari szabványokon alapuló megoldás
Az ABB automatikus töltőrendszere az IEC 61851-23 jelű, a gyors töltésű elektromos járművekre vonatkozó szabványon alapul. A megoldás megfelelő biztonsági rendszereket tartalmaz, az elektromos konstrukció összhangban áll az előírásokkal, a rendszerek architektúráját és üzemelési elvét a jövőben a szélesebb járműipari közösség is támogatja. A robusztus kialakítású, automatizált csatlakozás egy áramszedőn alapul: a jól bevált rendszert széles körben alkalmazzák vonatokon, villamosokon és metrókon is, de esetünkben az áramszedőt („pantográf") fordított helyzetben szerelik fel, és egy tetszetős megjelenésű oszlopon építik ki.
Amikor a busz megérkezik a töltőpontra, a busz és a gyorstöltő között vezeték nélküli kommunikációs kapcsolat létesül, majd az áramszedő automatikusan leereszkedik. A szükséges biztonsági ellenőrzéseket követően a rendszer elvégzi a jármű gyorstöltését.
Az interfész kompatibilis az összes elektromos busszal
Az ABB automatizált megoldása bármely elektromos busznál alkalmazható, feltéve, hogy a járműtetőre felszerelték a megfelelő interfészt. A fordított pantográf-csatlakozás lehetővé teszi, hogy a buszoknál alacsony költségű, kis tömegű tetőre telepíthető interfészt alkalmazzanak, amely 4 darab egyszerű kivitelű, kb. 10 kg tömegű érintkezősínből áll. Ezzel a kialakítással az elektromos buszt gyártók csökkenthetik a jármű tömegét, javíthatják az energiahatékonyságot, és költséghatékonyabb elektromos buszt tervezhetnek. Az ABB töltési megoldás „vonzerejét" az elektromos buszok gyártói is visszaigazolták.
Az ABB 2014 júliusában bejelentette, hogy globális együttműködési programot írt alá a Volvo buszgyártásra szakosodott részlegével, hogy a két cég közösen lépjen fel a gyorstöltők és a buszok piacán. Az erre a technológiára alapozott első állami projekt keretében Volvo buszokkal és négy ABB által gyártott automata elektromos busz gyorstöltővel korszerűsítik a luxemburgi tömegközlekedési rendszert, amelynek a meglévő vonalain 2016-ra 6 darab Volvo hibrid elektromos busz fog közlekedni. Az új hibrid elektromos buszok a hagyományos dízelüzemű társaikhoz képest akár 75%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, így javítják a tömegközlekedés fenntarthatósági teljesítményét és lehetővé teszik az üzemeltetési költségek csökkentését is.
Összekapcsolhatóság és távoli felügyelet
A magas üzemidő és a gyors reagálású szerviz kulcsfontosságú tényező a nagy járatsűrűségű elektromos buszvonalak esetében. Az ABB automatizált gyorstöltőjét együtt kínálja majd a vevőknek a már jól bevált csatlakoztatási megoldásaival, amelyek között ott találjuk a távdiagnosztikát, a távfelügyeletet és az "over-the-air" szoftverfrissítést is.