Kapcsolódó cikkek
- Majdnem megbüntették a Google autóját 2015. november 18.
- Embert gázolt a Google robotautója [Frissített] 2015. július 21.
- Élesben teszteli legújabb önjáró autóit a Google 2015. június 29.
- Kínában kezdik meg útjukat a Baidu vezető nélküli autói 2015. június 11.
- Képeken a Microsoft Lumia 1030 McLaren 2014. december 11.
- Okosbiciklit készített a kínai keresőóriás 2014. november 26.
- Androidos belsővel és nokiás külsővel jön a Baidu mobilja [Frissítve] 2012. május 16.
Sikeres teszten van túl a Baidu önjáró autója
Mérföldkőhöz érkezett a Baidu, miután a helyenként 100 kilométeres óránkénti sebességet is elérő járművével teszteket végeztek.
A Baidu vezető nélküli autója, egy átalakított BMW 3-as, a jelentés szerint a bonyolult és összetett körülmények között is jól vizsgázott. A 30 kilométeres utat a cég északnyugat-pekingi központi irodaházától egy autópályán és az 5-ös körgyűrűn át tette meg az olimpiai parkig, majd vissza.
A lézerradarokkal, szenzorokkal, kamerákkal felszerelt prototípus állítólag teljes önállóságról tett tanúbizonyságot, miközben sikerrel végezte el a jobb és bal irányú fordulatokat és a visszakanyarodást. Kellően lelassított az előtte haladók mögött, sávot váltott, ha kellett, felhajtón csatlakozott a forgalomba vagy lehajtón váltott utat.
A két kísérleti járművet a jövőben új körülmények között fogják tesztelni, így például szűk utcákban és széles sugárutakon, esőben és hóban. A fejlesztők arra törekszenek, hogy a Kínában sokszor kiszámíthatatlan közlekedési szituációkhoz is a lehető leginkább alkalmazkodjanak az autók.
A Baidu kutatói 2013-ban kezdtek önjáró autót fejleszteni. Ennek részévé vált az úgynevezett Baidu AutoBrain technológia, amely a vezető nélküli autózás kulcseleme, benne a térképekkel, a helymeghatározással, az észlelés, valamint az intelligens döntéshozatal és ellenőrzés képességével.
Sajtóértesülések szerint az önjáró autók fejlesztésének versenyébe bekapcsolódott kínai nagyvállalat azt szeretné, ha járműve három éven belül az utakra kerülhetne. Elsődleges céljuk az autóknak vagy buszoknak a városi közösségi közlekedésben meghatározott úti célok közötti hasznosítása. Mindeközben a nagy vetélytárs a Google, amely 2009-ben látott hozzá a munkához, önjáró autójának széles körű piaci értékesítésén dolgozik.
A vezető nélküli járművek kísérleti forgalomba helyezéséről, vagy annak szándékáról már lehetett hallani a svájci Sionból vagy a görögországi Trikalából is Egy japán településen Tokiótól délre jövő év elején valószínűleg taxiszolgáltatás indulhat ilyen autókkal. A kínai Yutong Bus vállalat szeptemberben azt közölte, hogy önjáró busza túl van egy városok közti 33 kilométeres próbaúton.