Kapcsolódó cikkek
- Sokat érhet a régi mobil a Telenornál 2020. október 22.
- Új fejlesztéseket kapott a MÁV alkalmazása 2020. október 7.
- Magyar megoldással indult újra az angol rögbiliga 2020. augusztus 29.
- Utazástervező applikáció elektromos autósok számára 2020. július 29.
- 5 GB-ról 15 GB-ra emeli a Drivey 4 tarifacsomag havi adatkeretét a Telenor 2020. július 9.
- Hogyan fejlődnek az applikácók az okostelefonokon? 2020. május 15.
- A mobilunkon tárolhatjuk hiteles koronavírus-tesztünket 2020. május 11.
- Míg 2015-ben 4 col volt az átlag, 2019-re már 6 col fölött jártunk 2020. május 1.
- Érintésmentes vásárlás a Tüke Busz Zrt. járművein 2020. április 29.
- A Volánnál is vásárolhatunk appal mobiljegyet 2020. március 23.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Tudjuk biztonságban idős szeretteinket!
A karanténhelyzet óta kiemelt figyelem hárul az idősekre, akikkel a fokozott védelem miatt sok családban ritkábban, vagy csak online módon tartják a kapcsolatot. A Telenor friss reprezentatív kutatása szerint ez az idei karácsonyra is rányomhatja a bélyegét, így még fontosabb az igény: biztonságban tudni az idős hozzátartozókat. A szolgáltató karácsonyi ajánlataiban több, kifejezetten az időseknek szóló megoldást kínál; ilyen a 0-24-ben hívható, országos segítségnyújtó SOS Központ szolgáltatás.
A Telenor kutatása szerint idén a megkérdezettek 44%-a a járvány miatt kevesebb személyes találkozást tervez az ünnepek idején, és közülük közel 50% úgy véli, hogy leginkább az idősebb, nem közös háztartásban élő rokonokkal, szülőkkel, nagyszülőkkel nem fog találkozni. A vírushelyzet hatására általában is az idősekre jellemző a kevesebb szociális interakció: a 60-69 évesek 64%-a csökkentette a személyes találkozások gyakoriságát, míg a fiatal felnőtteknek (18-29 évesek) csak 35%-a.
Az elszigeteltség ellen az online kommunikáció és a digitális eszközök megoldást jelentenek: a kutatás szerint ezek használata az összes válaszadó körében nőtt a járvány hatására, az idősebb generáció pedig egyre nagyobb magabiztossággal bánik az okoseszközökkel, vagy pl. az online videóchattel. Az internetező magyar lakosságot tekintve a 60-69 évesek közel 30%-a többet chatel, mint a járványt megelőzően. A karácsonyi időszakra készülve a Telenornál kiemelt figyelmet kap az idős hozzátartozók biztonságáról való gondoskodás, és az ezeket szolgáló megoldások.
SOS Központ szolgáltatás és Myki Spot: biztonság egy gombnyomásra
Számos helyzetben adódhat, hogy az időseknek azonnali segítségre van szükségük, ám ezt nehéz megoldaniuk, a családtagok pedig nem elérhetőek éppen. Az ehhez hasonló helyzetekre kínál megoldást a Telenornál mostantól elérhető, 0-24 órában hívható, országos segítségnyújtó SOS Központ szolgáltatása. Az SOS Központ képzett egészségügyi szakemberei az év minden napján fogadják a bajba jutott ügyfelek hívásait – például ha az idősek elesnek, korlátozottan vagy nehézkesen tudnak mozogni, eltévedtek vagy akár ha gyanús zajt hallanak a házban és rendőrt kell hívni.
Az SOS Központ szolgáltatáshoz kifejezetten javasolt időseknek és családtagjaiknak, de anélkül is hasznos kiegészítő kütyü a helymeghatározó és nyomkövető, SOS hívásgombbal ellátott MyKi Spot. A nagyobb gyufásskatulya méretű, nyakba akasztható, övre vagy táska pántjára húzható eszközön beállítható három, veszély esetén hívható telefonszám, amiket az SOS gomb megnyomása esetén tárcsáz az eszköz, míg annak helyzetét a hozzátartozó családtag saját telefonján, a MyKi Spot alkalmazás (android app és iOS app) segítségével távolról is láthatja. Érdemes az eszközt SOS Központ szolgáltatással kombinálni, hiszen abban az esetben, ha a gomb megnyomására egy családtag sem tudja fölvenni a telefont – és beállításkor az SOS Központ számát is a gyorshívóhoz adták –, akkor az SOS Központban is kicsöng a hívás, képzett szakembereik segítséget tudnak nyújtani.
Az SOS Központ szolgáltatás havonta 990 forintért érhető el a Telenornál hűségidő nélkül, bármilyen telefonnal, de elsősorban és különösképp SOS-gombbal ellátott eszközökhöz ajánlott. A MyKi Spot Telenor Mini tarifával vásárolható meg. A tarifa havonta 1990 Ft-ért 2 szám ingyenes, korlátlan hívását, HiperCsoporton belül pedig 100 perc lebeszélhetőséget biztosít.
Két könnyen használható, SOS gombbal ellátott telefon, és időseknek szóló, speciális tarifa
Sok idősnek nem ideális az érintőképernyős okostelefon, ezért két, kifejezetten nekik szánt, SOS gombbal ellátott nyomógombos telefont is bevezet a Telenor. Az egyszerű telefonálást és üzenetküldést támogatja a klasszikus stílusú Doro 7010 készülék, valamint a Blaupunkt BS06 kagylótelefon is, amely dokkolóba állítva óraként és rádióként is használható.
A Telenornak az idős korosztály mobilhasználati szokásaira szabott új, alacsony havidíjú ajánlata a Telenor Senior tarifa, amivel elkerülhető a kártyás egyenlegfeltöltéssel való bajlódás. A tarifa HiperCsoportban készülék nélkül 2490 Ft-os kedvezményes havidíjért érhető el. A HiperCsoporton belül korlátlan díjmentes beszélgetés jár, a tarifába épített havi 50 perc belföldi beszélgetés és 500 MB adatkeret mellé.
Részletek: https://www.telenor.hu/sos-kozpont és https://www.soskozpont.hu/telenor