Legfrissebb híreink
- Mozivászon helyett LED-fal: Új korszak kezdődik a Kultiknál
- Digitális jelenlét nélkül nincs jövő – indul Az Év Honlapja pályázat
- Erő, intelligencia, stílus – megérkezett a HONOR 400 Smart
- Netflix és villámgyors net egy csomagban – itt a One új ajánlata
- Fényképezőgéppel a jövőbe: Új díj az európai fotós hallgatóknak
Mi az Angry Birds sikerének titka?

10 éve a GameBoy vagy a Tamagochi volt a menő, most a „mérges madarak” hasítanak. Az Angry Birds és hozzá hasonló, alkalmi játékosokat célzó, több milliós rajongótáborral bíró mobilos játékok titka az egyszerűségben, a szerethető karakterekben, az érintőképernyő térhódításában és a közösségeket összehozó erőben rejlik.
Szárnyaló sikerek
„Mivel az érintőképernyőn sokkal könnyebb játszani, mint billentyű-kombinációkat memorizálva konzolokon vagy PC-ken, ezért azok is kipróbálják a mobilos játékokat, akiket korábban semmilyen számítógépes verzió nem kötött le.”- fejtegeti a siker titkát Folyó Gergely, a Gamekapocs.hu szakértője. Olyan gamerek is újra kedvet kapnak, akik nem játszottak PC-n, de lehet, hogy korábban zsebben hordták a GameBoy-t vagy a Tamagochi-t. A T-Mobile e témában végzett kutatásának* adatai szerint az okostelefonnal rendelkezők közül a legtöbben játékalkalmazásokat töltenek le a telefonjukra, így egyre kevésbé meghökkentő, hogy két tanóra közt a szünetben, orvosi váróban, vagy akár tárgyalásra menet a liftben madarakat kilövő emberekkel találkozunk. „A játékletöltések aránya az okostelefonnal rendelkezők körében megközelíti az 50 százalékot, míg az igen népszerű közösségi alkalmazások csak 27,7 százalékot tesznek ki. Az okostelefonra letölthető játékalkalmazások használata a fiatalok (16-29 évesek) körében a legjellemzőbb.”-világít rá a legújabb adatokra Király István, a Telekom marketing vezérigazgató-helyettese.