Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán 2013. február 11.
- Megjelentek a Galaxy S 4 reklámfilmjei [Videó] 2013. április 12.
- A magyarok negyede WC-be is magával viszi okostelefonját 2013. április 10.
- Nagyon sok mobil eszköz védtelen Európában 2013. április 4.
- Jövedelmünk 5 százalékát költjük mobilkommunikációra 2013. április 4.
- Megváltozik a HTC szlogenje 2013. április 2.
- Miről hazudunk a neten? 2013. március 21.
- Az LG Optimus G reklámokkal trollkodik a Time Square-en 2013. március 14.
- Az Android idén lekörözheti az iOS-t 2013. március 13.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Miben hisznek a hazai webshopok?
A hazai webshop paletta igen széles (5-6 ezer), ám havonta frissülő termékkínálattal csupán 1200 webáruház rendelkezik. Az eNet és az Árukereső közös kutatása ezt a csoportot vette górcső alá, melynek eredményeit sajtóreggelin ismertették.
A közösségi oldalak használata szinte már elengedhetetlennek bizonyul, vagyis a kutatás szerint a Facebook aktivitás már nem csupán elvárás. Bár árbevétel szerinti megoszlás mutatkozik ezen a téren is, mégis a webáruházak jelentős része kihasználja ezt a platformot, és tartja a kapcsolatot (potenciális) vásárlóival. A Twitter esetében már más a helyzet. Mikroblog lévén ezt főként a kisebb webshopok használják aktívan, míg a YouTube pont a kettő között foglal helyet a listán.
Ahogy Madar Norbert mondta: a magyar webshopok „köszönik szépen, jól vannak”. Ezt az alábbi ábra támasztja alá igazán, amely azt mutatja, hogy a jelenlegi webáruházak többségét pozitív hozzáállás jellemzi: 91%-uk újra belevágna, ha most lenne lehetősége online vállalkozásba fogni.
A mostani trendeket figyelembe véve pedig elmondható, hogy hosszú távon azok a webáruházak maradnak fenn, ahol a fizetési folyamat a legrövidebb. Ez azt jelenti – ahogy már több helyen is megfigyelhető –, hogy nem szükséges regisztrálni a vásárláshoz, sokkal gyorsabban zajlik a folyamat.
Emellett – vásárlói szemszögből nézve – az oldalak tervezése, felépítése is jelentős szerepet játszik: ennek része a mobilra optimalizáltság is. Bár túlzottan optimista elvárásnak tűnik, hogy néhány éven belül a legtöbb webáruház rendelkezik majd ilyen felülettel, a törekvések mindenképpen pozitív irányba mutatnak.