Miben hisznek a hazai webshopok?

Czipperer Dia - 2013. április 16.

A hazai webshop paletta igen széles (5-6 ezer), ám havonta frissülő termékkínálattal csupán 1200 webáruház rendelkezik. Az eNet és az Árukereső közös kutatása ezt a csoportot vette górcső alá, melynek eredményeit sajtóreggelin ismertették.

 

A közösségi oldalak használata szinte már elengedhetetlennek bizonyul, vagyis a kutatás szerint a Facebook aktivitás már nem csupán elvárás. Bár árbevétel szerinti megoszlás mutatkozik ezen a téren is, mégis a webáruházak jelentős része kihasználja ezt a platformot, és tartja a kapcsolatot (potenciális) vásárlóival. A Twitter esetében már más a helyzet. Mikroblog lévén ezt főként a kisebb webshopok használják aktívan, míg a YouTube pont a kettő között foglal helyet a listán.

 

Ahogy Madar Norbert mondta: a magyar webshopok „köszönik szépen, jól vannak”. Ezt az alábbi ábra támasztja alá igazán, amely azt mutatja, hogy a jelenlegi webáruházak többségét pozitív hozzáállás jellemzi: 91%-uk újra belevágna, ha most lenne lehetősége online vállalkozásba fogni.

A mostani trendeket figyelembe véve pedig elmondható, hogy hosszú távon azok a webáruházak maradnak fenn, ahol a fizetési folyamat a legrövidebb. Ez azt jelenti – ahogy már több helyen is megfigyelhető –, hogy nem szükséges regisztrálni a vásárláshoz, sokkal gyorsabban zajlik a folyamat. 

Emellett – vásárlói szemszögből nézve – az oldalak tervezése, felépítése is jelentős szerepet játszik: ennek része a mobilra optimalizáltság is. Bár túlzottan optimista elvárásnak tűnik, hogy néhány éven belül a legtöbb webáruház rendelkezik majd ilyen felülettel, a törekvések mindenképpen pozitív irányba mutatnak. 

Vissza