Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone ügyfelei a legelégedettebbek 2016. február 3.
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult 2016. január 25.
- Vodafone táblagépek iskoláknak 2016. január 21.
- Új, sajátmárkás mobilok és tablet a Vodafone-tól 2015. május 12.
- Megérkeztek a harmadik generációs Vodafone tabletek 2013. október 10.
- Készül a Samsung gyerektáblája – Galaxy Tab3 Kids 2013. augusztus 27.
- Új androidos táblagép az Inteltől 2013. augusztus 14.
- 8 colos Galaxy Tab3 a Vodafone kínálatában 2013. augusztus 5.
- LG Kids Pad: táblagép ovisoknak 2012. november 22.
- Táblagépre készült, díjnyertes interaktív tankönyvekből tanulhatnak a diákok 2012. november 15.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Hencidára érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében szerdán 16 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át a Hajdú-Bihar megyei Hencidán a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-Erdő Tagiskolájának diákjai.
Az év első néhány hetében a vállalat országszerte 20 iskolába juttat el 1200 darab táblagépet, díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását.
„Nagy örömmel és köszönettel fogadjuk a Vodafone kezdeményezését, amivel hozzájárul, hogy tanulóink a 21. századi követelményeknek megfelelően minél korábban megismerjék az infokommunikációs eszközöket és elsajátítsák a biztonságos internet használathoz szükséges ismereteket. A programnak köszönhetően a hencidai gyerekek olyan tudást szerezhetnek meg, amelyre saját erőből nem lenne lehetőségük” – mondta Dr. Vitányi István, a Térség országgyűlési képviselője.
„A digitális eszközök alkalmazásakor a tanulók motiváltabbak,, lelkesebbek az oktatás hatékonysága pedig megnő.” – mondta Törökné Csörsz Csilla, a Fekete Borbála Általános Iskola igazgatója. Mint mondta, reményei szerint a most átvett táblagépekkel még jobb eredményeket tudnak majd elérni az iskola diákjai.
A több mint 120 éve alapított hencidai iskola 2011-ben csatlakozott a Komplex Instrukciós Programhoz (KIP), 2013 augusztusa óta pedig a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-erdő Általános Iskolája néven, tagintézményként működik, 2014/15 tanévtől roma nemzetiségi iskolaként.
A KIP az egyéni fejlődést támogató oktatás megvalósítására vállalkozik a digitális eszközök alkalmazásával. A módszertan átvételével a pedagógusok a korábbinál lényegesen nagyobb hangsúlyt tudtak helyezni a halmozottan hátrányos helyzetű diákok egyéni fejlesztésére, a nevelés, az oktatás eredményességének fokozására, az esélyegyenlőség kiteljesítésére, mondta az igazgató asszony. „Köszönjük a Vodafone-nak a lehetőséget, hogy a tabletek segítségével még szélesebb és színesebb tudást biztosíthatunk nagyon is rászoruló tanulóink számára!” – mondta Törökné Csörsz Csilla.
A Vodafone által elindított, mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját támogató Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A Program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt.
A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program. A Program célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A KIP módszer a közeljövőben a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi oktatási intézményben is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.
„Vállalatunk törekszik arra, hogy a Vodafone Digitális Iskola Program segítségével olyan tudást és eszközöket biztosítson, amelyek élménnyé teszik a tanulást. A Program segítségével reményeink szerint a diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a Program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával. Hiszünk abban, hogy a Vodafone Digitális Iskola Programmal hozzájárulhatunk a hátrányos helyzetű régiók versenyképességének javításához.” – mondta Suba János, a Vodafone Magyarország Vállalati kommunikációs igazgatója.
A hencidai rendezvényen részt vett Muraközi István, a Bihari Önkormányzatok Többcélú Kistérségi Társulás Elnöke, valamint Kapornai Judit, a KLIK Berettyóújfalui Tankerületének igazgatója és Habarics Sándorné, a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-erdő Általános Iskolájának igazgatója, aki az iskola diákjaival együtt vette át a tableteket.