Kapcsolódó cikkek
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija 2016. március 8.
- Már itthon is elérhető az első kétfunkciós 4K-s modell 2016. március 7.
- 11 táblagép átadásával Rezibe érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program 2016. február 16.
- Hencidára érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program 2016. február 3.
- Vodafone táblagépek iskoláknak 2016. január 21.
- Új, sajátmárkás mobilok és tablet a Vodafone-tól 2015. május 12.
- Megérkeztek a harmadik generációs Vodafone tabletek 2013. október 10.
- Készül a Samsung gyerektáblája – Galaxy Tab3 Kids 2013. augusztus 27.
- Új androidos táblagép az Inteltől 2013. augusztus 14.
- 8 colos Galaxy Tab3 a Vodafone kínálatában 2013. augusztus 5.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében csütörtökön összesen 95 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet vehettek át a Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola tanárai és diákjai. Az országszerte 25 iskolát érintő Vodafone Digitális Iskola Program keretében a vállalat összesen 1300 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet oszt ki, díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.
"A programnak köszönhetően kivételes lehetőséget kapnak a diákok, és kinyílhat számukra a világ. A 21. századi infokommunikációs eszközök oktatási célú felhasználása révén motiváltabbá, eredményesebbé és magabiztosabbá válnak a gyermekek, a programban részt vevő pedagógusok eszköztára pedig jelentősen bővül, és követi a kor kihívásait.” – mondta Szabó István, Szolnok Megyei Jogú város alpolgármestere.
“A 25 iskolában 6424 diákot és 690 pedagógust érintő Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A Program segítségével reményeink szerint a diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a Program lebonyolításában is a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával.” – mondta a rendezvényen dr. Beck György, a Vodafone Magyarország Elnöke.
A Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, a szolnoki intézménnyel együtt mostanáig 15 iskolába, 3596 diákhoz és 413 pedagógushoz jutott el. A program bővítésének köszönhetően a következő néhány hét során további 10 iskolába látogat el a vállalat, hogy ünnepélyes keretek között átadja a diákok és pedagógusok számára a táblagépeket.
„Szolnokon remek iskolák vannak, amelyek a tanulók fejlesztése érdekében széles körű partneri viszonyt alakítottak ki a családok mellett a különböző gazdasági és szakmai szervezetekkel.”- mondta Szutorisz-Szügyi Csongor, a KLIK Szolnoki tankerületének igazgatója. „Iskoláinkat egyszerre jellemzi az együttműködés és a nemes szakmai versengés: minél többet adni gyermekeinknek, hogy minél inkább kiteljesedhessenek Szolnok jövendő polgárai. Most a Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola innovatív tantestülete "dobott egy nagyot", az új módszerek és eszközök segítségével tanulóik, a "digitális bennszülöttek" még motiváltabban és sikeresebben végezhetik tanulmányaikat.”- fogalmazott Szutorisz-Szügyi Csongor.
A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztettKomplex Instrukciós Program, amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A módszert immár 6. esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország.
A KIP módszert jelenleg 17 iskolában alkalmazzák, és a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi iskolában is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.
“Iskolánkban kiváló pedagógusok oktatnak, de tisztában vagyunk azzal, hogy ez a tény önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a kevésbé motivált tanulókat bevonjuk az aktív munkába, illetve, hogy a tehetséget megfelelően támogassuk. Ez az egyik legfőbb oka annak, hogy csatlakoztunk a KIP programhoz.”– mondta Szappanos Józsefné, a Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola vezetője. ”A Vodafone Digitális Iskola Program remek kezdeményezés. Az iskolánknak felajánlott 95 táblagép segít abban, hogy egyéni és csoportos foglalkoztatások keretében fejlesszük tanulóink digitális írástudását.” – tette hozzá a vezető.