Szűrés
A(z) Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek
A magyar mozik továbbra is versenyben vannak
A zsebünkben lapuló multimédiás eszköz, az okostelefon a filmnézési szokásainkat is jelentősen megváltoztatta, de a mozit azért még nem kell teljesen leírnunk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az európai lakosok 2022-ben legalább egyszer voltak moziban, és ez az állítás igaz a magyarokra is.
A televíziózási szokásokat vizsgálta az NMHH
A hazai televíziós piac karakteresen átalakult az új évezredben a technológiai fejlődés, a médiafogyasztási szokások változása és a digitális platformok megjelenése miatt. 1997 óta egyre több időt töltünk képernyők előtt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. A tévénéző közönség az elmúlt két és fél évtizedben gyorsabban öregedett, mint általában a magyar lakosság: 2022-ben átlagosan tíz évvel voltak idősebbek a képernyő előtt ülők a lakosság átlagánál, míg huszonöt éve ez a különbség csupán négy év volt.
Egyre többet mobilnetezünk
A hatóság legújabb, a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató mobilpiaci jelentése szerint a mobiltelefonos adatforgalom továbbra is dinamikusan emelkedik, évi átlagos 37 százalékos növekedést mutat. A 2019 és 2023 első féléve közötti időszakot vizsgáló jelentés arra is rámutat, hogy a hívásforgalom korábban tapasztalt növekedése az elmúlt 1,5 évben megállt.
Az NMHH az online filmek bűvkörét vizsgálta
A szabadidő eltöltésének egyre népszerűbb formája az online film- és sorozatnézés. A nethasználó magyarok közül tízből négyen így kapcsolódnak ki hetente egy egész estés filmnek és egy rövidebb sorozatrésznek megfelelő időtartam erejéig. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a hét legnépszerűbb streamingszolgáltató forgalmi adatait egy speciális aspektusból: a számítógépek, a mobiltelefonok és a tabletek igénybevétele alapján tárta fel.