Szűrés
A(z) streaming kulcsszót tartalmazó cikkek
Átalakulóban a tartalomfogyasztás
A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 000 háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.
Végérvényesen beköszöntött a streaming-korszak – itt az új trónkövetelő
A Disney+ hazai indulásának apropóján ismét felmérést készített a nemzetközi videó streaming platformok használatáról a GKID. Ennek eredményei szerint 2022-ben már a felnőtt magyar internetezők 39%-a rendelkezik előfizetéssel vagy hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához. Ez több mint 2 millió fős aktív felhasználói bázist jelent, ami a GKID egy évvel ezelőtti méréséhez képest jelentős, 56%-os bővülés. Az ország piacvezető, kedvenc szolgáltatója továbbra is a Netflix, a magyar felhasználók havi streaming-rezsije átlagosan 4500 Ft. A Disney+ akár 180 ezer felhasználóval is számolhat az indulását követően – derül ki a GKID friss streaming kutatásából.
Bővül a hazai streaming kínálat
Díjnyertes dokumentumfilmekkel és prémium szórakoztató ismeretterjesztő műsorokkal indul el 2022. február 1-én Magyarországon a HISTORY Play nevű streaming szolgáltatás. A népszerű HISTORY Channel anyavállalata, az A+E Networks a magyar piac egyik vezető streaming platformjával, az RTL Most+-szal együttműködve teszi elérhetővé video-on-demand kínálatát.
Stúdió a zsebedben
Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is sokat számít a telített piacon. A magyar RECnGO mobilalkalmazása éppen erre a kihívásra kínál megoldást: segítségével bárki levezényelhet egy akár 6 kamerás élő közvetítést is saját okoskészülékeivel. Az applikációval profi képi anyagok állíthatók elő egyszerűen és költséghatékonyan, ezzel tökéletes eszköz lehet a kisebb vállalkozások vagy szabadúszó tartalomgyártók kezében is. A RECnGO az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures magvető programjából kapott 250 millió forintos tőkebefektetéssel fejlesztheti tovább platformját.