Szűrés
A(z) e-mail kulcsszót tartalmazó cikkek
E-mail, SMS, telefonhívás: Hogyan kerüljük el a digitális csapdákat?
Váratlan számla, sürgető fizetési felszólítás vagy egy nyereményjáték, amin nem is vettünk részt? Egyre gyakrabban hallani, hogy csalók ismerős vállalatok nevét és arculatát használva próbálnak pénzt vagy személyes adatokat kicsalni. Melyek a leggyakoribb csalási formák, hogyan ismerhetjük fel a trükköket, és mit tegyünk, ha már megtörtént a baj? A Yettel szakértői — a megújult online számlaértesítő kapcsán — összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat az internetes csalások felismeréséről és elkerüléséről.
Sikeresen blokkolja a gyanús weboldalakat a Yettel NetPajzs megoldása
Szinte már mindenki találkozott SMS vagy e-mail formájában érkező megtévesztő üzenetekkel, amik ismert cégek arculati elemeit felhasználva, az ő nevükben kérik el az emberek személyes adatait vagy akár egyenesen banki hozzáférésüket, amit a csalók aztán vagy a dark weben értékesítenek, vagy maguk élnek vissza a megszerzett adatokkal, megkárosítva a gyanútlan embereket. A védekezésben a legfontosabb a tudatosság, ugyanakkor létezik egy egyszerű technológiai megoldás is, ami a véletlen kattintás esetén is növeli az emberek biztonságát.
Tippek az e-mailes átverések kivédésére
A Telenor Magyarország is szembesült azzal, hogy a cég nevével visszaélve, csalók hamis fizetési felszólítást terjesztenek e-mailben, és így pénzt vagy személyes adatokat próbálnak kicsalni az emberektől. Nem csak a szolgáltató ügyfelei, hanem a teljes lakosság érintett, mert a csalók véletlenszerűen küldik ki e-mailjeiket. A Telenor Magyarország a lakosság számára edukációs kampányt indított, a csaló e-mailek miatt pedig feljelentést tett a hatóságoknál.
Újabb e-mail hullámot indítottak hamis számlabekérőkkel a Telenor nevében
Ügyfélvisszajelzések alapján derült ki, hogy július 12-én újabb, hamis számlaértesítőt tartalmazó e-mail hullám indult magyarországi e-mail címekre, azaz nem kizárólag a Telenor ügyfelei érintettek.