Szűrés

A(z) közösségi média kulcsszót tartalmazó cikkek

Kiderült, mire használják a telefonjukat a magyar fiatalok!

2024. december 3. -

Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.

Tovább

Így változik mostantól az emberek online élettere

2023. október 9. -

Az Európai Bizottság 2023. április 25-én azonosította az online óriásplatformokat és a nagyon népszerű online keresőprogramokat, amelyeknek augusztus végéig kellett megfelelniük a DSA őket terhelő új kötelezettségeinek. A 19 óriás között kapott helyet a magyar felhasználók körében is nagy népszerűségnek örvendő két közösségimédia-platform, a Facebook és a TikTok is. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azokat a fontosabb módosításokat emelte ki, amelyek hatással lehetnek az európai – így a magyar – emberek online életterére is.

Tovább

Így neveld a gamered

2022. június 23. -

"Azok a gyerekek, akiket felkészítés és keretek nélkül hagynak magukra a digitális dzsungelben, annak farkastörvényei szerint fognak mauglisodni" – inti óva a szülőket Tóth Dániel pszichológus. Figyelmeztetését különösen aktuálissá teszi a vakáció, ami sok gyereknek a még több internetezést, így több videójátékkal eltöltött időt is jelent. A MediaMarkt felkérésére a szakember hasznos tanáccsal látja el a szülőket, hogy a számítógépen, interneten eltöltött időt a gyerekek hasznára fordítsák. 

Tovább

A TikTok felhasználóinak száma világszerte elérte az egymilliárd, itthon az egymillió főt

2022. január 18. -

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben valószínűleg a pandémiával együtt járó korlátozásoknak is köszönhetően. Ezzel párhuzamosan a tartalomgyártó iparág (Creator Economy) egyre nagyobb üzlet: világszerte már összesen több, mint 50 millió amatőr és professzionális influenszert tartanak számon, a teljes piac mérete pedig éves szinten már közel 14 milliárd dollárra (4 340 milliárd forintra) rúg. 

Tovább