Kapcsolódó cikkek
- Új funkciók a Waze-ben 2014. október 2.
- Kiszivárgott az androidos Nokia HERE Maps 2014. október 1.
- Becslések szerint 1,2 milliárd okostelefon találhat gazdára idén 2014. szeptember 18.
- Hatvan százalékkal nőtt a mobil adatforgalom – megállíthatatlan az LTE 2014. augusztus 29.
- Korlátlan internet-hozzáféréssel a munka is hatékonyabb lehet 2014. augusztus 22.
- Életnaplózás, bioszenzorok, geolokáció – Milyen veszélyeket rejt önkövető tevékenységünk? 2014. augusztus 6.
- Már jövőre találkozhatunk önjáró autókkal az angol utakon 2014. július 31.
- Újgenerációs lítium aksik a hosszabb üzemidőért 2014. július 28.
- Okoscipő – navigáció a lábadon 2014. július 25.
- A Google Now jobb infóvadász, mint a Siri 2014. július 24.
Legfrissebb híreink
Valós idejű közlekedési infókra vágynak leginkább az autósok
Az autósok közlekedési információkat, illetve szabad parkolóhelyekről, valamint sebességellenőrző radarokról szóló, elsősorban valós idejű tájékoztatást szeretnének kapni autóik informatikai központi egységétől, a szórakoztató elektronikai funkciók viszont kevésbé érdeklik őket - idézi a német Automobilwoche hírportál a YouGov piackutató intézet tanulmányát.
A jövő autója az internetre tart és maga is a hálózat részévé fog válni. Az autósokat internetes alkalmazások segítik majd a közlekedésben, a dugók kialakulásának korai felismerésében és elkerülésében. A YouGov piackutató vállalat ezért felmérést végzett gépjármű biztosítási szerződést kötő autósok körében annak megállapítására, milyen területen várnak leginkább segítséget az autósok a hálózati technológiától. A felmérés során 60 biztosító társaság 70 különböző autómárkával rendelkező ezer ügyfelét kérdezték.
A "Das vernetzte Auto" címet viselő felmérés eredménye szerint a válaszolók 80 százaléka üdvözölne a jelenleginél részletesebb közlekedési információkkal szolgáló funkciókat a kocsijában. A kívánságlista második helyén a szabad parkolóhelyeket (71 százalék), a harmadikon pedig a radarcsapdákat (70 százalék) valós időben közvetítő alkalmazások állnak. Az autósoknak mintegy felét (52 százalékát) a helyi időjárási viszonyokat közvetítő, valamint a célállomás turisztikai attrakcióit (46 százalék) bemutató alkalmazások is érdekelnék.
A szórakoztató szolgáltatások viszont viszonylag alacsony érdeklődésre tartanak számot az autósok körében. Aktuális helyi és nemzetközi híreket közvetítő szolgáltatás az autósok 36 százalékát, az utasok mobil készülékeinek az internetre kapcsolását lehetővé tévő hot-spot rendelkezésre állása pedig 32 százalékát érdekelné. Zeneszámok online közvetítése még érdekelné 22 százalékukat, zenei videoklipek és hangos könyvek közvetítése azonban a túlnyomó többségnél már merev elutasításra talált.
A többséget (51 százalék) az autó vásárlásakor hidegen hagyják az elérhető online szolgáltatások és nagyjából minden negyedik közülük szentelne csak figyelmet az online szolgáltatások megtekintésének, ha már vannak. A 2500 eurónál magasabb jövedelemmel rendelkező és évi 20 ezer kilométernél többet autózó, illetve az olyan prémium márkákhoz, mint az Audi, a BMW vagy a Mercedes-Benz szokott vásárlók jellemzően az átlagnál nagyobb figyelmet szentelnek az autóban elérhető online szolgáltatásoknak, de a dolog számukra sem perdöntő tényező.