Kapcsolódó cikkek
- November 11-én debütál a Microsoft logós Lumia 535 2014. november 10.
- Eltűnnek a Nokia és Windows Phone márkanevek, máris fotón egy Microsoft feliratú mobil előlapja 2014. szeptember 11.
- A Google Now jobb infóvadász, mint a Siri 2014. július 24.
- A Google a legértékesebb márka a világon 2014. május 22.
- A Nokia PureView kamerák atyja átnyergelt az Apple-hez 2014. május 12.
- Hamis appokat távolítottak el a Windows Phone Áruházból 2014. április 1.
- Táblagéppiac: az Android népszerűbb, a gyártók sorában viszont az Apple vezet 2014. március 5.
- Siri kihívón dolgozik a Microsoft – Cortana 2013. szeptember 12.
- A Google uralja a táblagéppiacot 2013. július 31.
- A Yahoo! ejtené a Microsoftot és a Google-lal szövetkezne 2013. május 16.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Forbes: a Microsoft a második legértékesebb vállalat
A jó tőzsdei eredményeknek köszönhetően az Apple után a Microsoft bizonyul jelenleg a világ második legértékesebb vállalatának. A Forbes saját listát állított össze.
A világ három legértékesebb márkája között nem csupán szoros küzdelem folyik, de a különbség sem eget rengetően nagy a második és a harmadik helyet tekintve. A redmondi techóriásnak sikerült megelőznie a Google-t, ezzel a második helyet sikerült megcsípnie magának az Apple után.
A két dobogós között nem nagy különbség tapasztalható: míg a Microsoft teljes piaci értéke 63 milliárd dollár fölött van, addig az Google értéke 56,6 milliárd dollárra rúg.
Jelenleg az Apple számít a világ legértékesebb márkájának a maga 124,2 milliárdos értékével. Ezzel jelentősen elhúzott a mezőnyben. A Microsoft mutatói pedig önmagukban is nagyon jónak számítanak. Az elmúlt három évben a mobilpiaci nyitásnak is köszönhetően 11%-kal nőtt a vállalat márkaértéke.
A Forbes listája más képet mutat, mint a Best Global Brands korábbi eredményei, mely szerint jelenleg a világ három legértékesebb márkája az Apple, a Google és a Coca-Cola. A Microsoft a listájukon az ötödik helyen szerepel.
A Best Global Brands listájában helyet kapó vállalatokat, márkákat többféle szempont alapján mérlegelik, így számítják ki, mennyit is ér valójában. Fontos szempont a pénzügyi mutató, a fogyasztókra gyakorolt hatás, illetve a prémium termékek vagy a stabil bevétel.
A Forbes 100-as listáján összesen 15 ország 20 iparági kategóriájának képviselői kaptak helyet. A lista több mint felét amerikai székhelyű vállalatok teszik ki, ám Németország is képviselteti magát 9, Franciaország 7 és japán 5 márkával.
Forrás: Forbes.com