Kapcsolódó cikkek
- Vajon mik vezetik a karácsonyi kívánságlistákat? 2014. december 12.
- Dupla hátlapi kamerával jön a Honor 6 Plus – terítéken az első tesztfotók 2014. december 4.
- Gionee Marathon M3 – 5000mAh a fedélzeten 2014. november 6.
- Új hordozható töltők a Sony műhelyéből 2014. november 6.
- Nem kell tartani a Honor 6 túlmelegedésétől 2014. november 5.
- Új mobilmárka a hazai piacon – Honor 6 2014. október 30.
- Bemutatta flexibilis akkumulátorait a Samsung 2014. október 20.
- Meddig bírja az új iPhone-ok aksija? 2014. szeptember 22.
- Becslések szerint 1,2 milliárd okostelefon találhat gazdára idén 2014. szeptember 18.
- Nem bírja sokáig az Apple Watch aksija? 2014. szeptember 11.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A gyorsan merülő mobil a legégetőbb probléma
Az okostelefonnal rendelkezők számára a legnagyobb problémát az akkumulátor rövid üzemideje okozza az NRC szerint. Sokan panaszkodnak a túlárazott modellek miatt is, az 50 év feletti internetezők kétharmada pedig még mindig nem használ okostelefont.
Az NRC reprezentatív felmérést készített, melynek alapján kiderült, hogy a hazai 18‒75 éves internetezők közel kétharmada használ okostelefont. Az arány a fiatalabb korosztálynál a legmagasabb, a 18‒29 évesek 79 százaléka, a 30‒39 évesek 71 százaléka, míg az 50 felettiek mindössze egyharmada rendelkezik internetezésre is alkalmas készülékkel. Céges okostelefonja a legnagyobb arányban a 30‒39 éves korosztálynak, a budapesti lakosoknak (9-9%) és a felsőfokú végzettségűeknek (13%) van.
A legelterjedtebb márkák
Minden harmadik magyar internetezőnek Samsung okostelefonja van, de gyakoriak a Sony (14%), a Nokia (11%), az LG (8%), a Huawei (5%) és a Sony-Ericsson (5%) készülékei is. Az Apple még a rendszeresen internetező magyarok között sem tartozik a legelterjedtebb márkák közé, iPhone-nal mindössze 4 százalékuk rendelkezik – igaz, ez a szám 8 százalékra ugrik a felsőfokú végzettséggel rendelkezők között. Régi Nokiáikhoz pedig elsősorban az 50 év felettiek ragaszkodnak, a Samsung (30%) után ez a második (20%) márka az idősebbek között.
Gyorsan merül és drága
A mai telefonokkal kapcsolatban a legnagyobb probléma, hogy ha intenzíven használjuk őket, akkor nagyon gyorsan lemerülnek. Ennek megfelelően rendkívül magas, 74 százalék azoknak az aránya, akik elégedetlenek készülékük akkumulátorának üzemidejével. A válaszadók nem csupán gyakran panaszkodnak erre, de annyira súlyosnak érzik a kérdést, hogy az okostelefonnal rendelkezők fele szerint az akkumulátorok üzemidejének növelésével kellene kezdeni a készülékek fejlesztését. Ezalatt az árcsökkentést csak 12 százalékuk, a sebesség növelését pedig csupán 8 százalékuk tartja a legfontosabb prioritásnak.
A rövid üzemidő megnyújtása természetesen a gyártók számára is fontos, akik jelenleg különböző technológiákkal próbálják meg leküzdeni ezt a problémát (lásd: Honor 6 a maga 3100 mAh-es aksijával).
A kutatás eredményeiből az is kiderült, hogy a válaszadók közel fele (45%) gondolja úgy, hogy az okostelefonok árának csökkentésére lenne szükség a túlárazott piacon. Emellett ugyanennyien fejlesztenék a készülék ellenálló képességeit is (karcmentesség, vízállóság, kopásállás). Ebben a tekintetben az iPhone-tulajdonosok a legkevésbé elégedettek, az átlagos 48 százalékhoz képest az Apple készüléket használók 78 százaléka javítana telefonja ellenálló képességein.
Kép: pixelvulture.com