Kapcsolódó cikkek
- Apple: 94 százalékos éves nettónyereség-növekedés 2012. április 25.
- 50%-kal nőtt az App Store bevétele 2015. január 13.
- A rubelválság miatt bezárta orosz webshopját az Apple 2014. december 19.
- Forbes: a Microsoft a második legértékesebb vállalat 2014. november 19.
- Nem remekel az Apple, míg a BlackBerry csillaga látványosan felfelé ível 2014. október 3.
- Feketelistára került az Apple Kínában 2014. augusztus 12.
- Nincs akadálya az Apple-Beats összeolvadásnak 2014. július 30.
- A Google a legértékesebb márka a világon 2014. május 22.
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén 2013. január 24.
- Hatalmas összegeket ruház be titokban az Apple 2012. december 14.
Legfrissebb híreink
- Hisense a CES-en: Újradefiniált házimozi-élmény, innováció a LED technológiában, Pantone-együttműködés
- A Knox Suite immár skálázható csomagokban elérhető
- Legendás ökölvívó mutatta be az új HONOR okostelefont
- A TCL több díjat is elnyert kijelző-innovációiért és intelligens otthoni megoldásaiért a CES-en
- Itt az új Sandberg USB-C dokkoló és arcfelismerő webkamera
Megint az Apple a világ legértékesebb márkája
Az Apple ismét megelőzte a Google-t, és ezzel visszaszerezte vezető pozícióját a világ legértékesebb márkáinak Top 100-as listáján.
Újra az Apple bizonyult a világ legértékesebb márkájának, A vállalat márkaértéke évről-évre 67 százalékos növekedést mutat, így 2015-re elérte a 247 milliárd dollárt. A második helyet elfoglaló Google 9 százalékos növekedésével jelenleg 173,3 milliárd dollárt ér. A Microsoft márkaértéke 115,5 milliárd dollár, 28 százalékos növekedéssel, egy helyet előreugorva jelenleg harmadik a listán.
Petra Prusova, a Millward Brown Central Europe ügyvezetője szerint bár az AppleWatch igen népszerűnek bizonyult, a sikert mégis az iPhone 6 hozta meg az Apple számára. Az Apple továbbra is uralni tudja kategóriáját, köszönhetően annak, hogy fejlesztéseivel időről időre valós értéket teremt fogyasztói számára. Egyesíti racionális és érzelmi szükségleteiket, ezzel szórakoztató módon egyszerűbbé teszi az életet. Az Apple tisztában van a helyzetével, és kiválóságának folyamatosan hangot is ad.
A Top 100-as lista jelenlegi teljes összesített márkaértéke 3,3 ezer milliárd dollár. Ez 2014-hez képest 14 százalékos, míg a lista tíz éves fennállása óta 126 százalékos növekedést jelent.
A BrandZ Top 10 globális listán a negyedik helyen az IBM áll, amelyet a Visa, az AT&T, a Verizon, a Coca-Cola, a McDonald's és a Marlboro követ.
A technológia a leggyorsabban növekvő kategória, a szektor értéke (több mint 1 ezer milliárd dollár) az előző évhez képest 24 százalékos növekedést mutat, és ezzel az összérték több mint egyharmadát teszi ki.
A felmérésről bővebben a Prím Online-on olvashattok.